|
|
کدخبر: ۱۶۸۸۳۲

دستور کار صحن علنی مجلس در هفته آینده /

خبرگزاری تسنیم: مجلس در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه علنی می دهد که در مهم ترین بخش ها، وزای تعاون، امورخارجه، راه وشهرسازی و نیرو در این جلسات حضور می یابند.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ۱۴،۱۶ و ۱۷ اردیبهشت جلسه علنی دارد که مهم ترین بخش ها، وزای تعاون، امورخارجه، راه و شهرسازی و نیرو در این جلسات حضور می یابند.

دستور کار جلسه علنی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب ۱۳۸۷ در اجرای ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران که از سوی شورای نگهبان اعاده شده، در دستورکار قرار دارد.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۹/۱۰ / ۱۳۹۲ به تصویب رسیده است.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد رد بررسی طرح تعیین تکلیف دوره های آموزش تربیت بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای ماده ۱۴۷ آئین نامه داخلی به تقاضای پانزده نفر از طراحان در دستور کار مجلس قرار گرفت که یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۳۹۱/۱۱ / ۴ به تصویب رسیده است.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(۲) قانون تشکیل شورای عالی اشتغال یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۳۹۲/۱۱ / ۸ به تصویب رسیده است.

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در اجرای ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد بررسی طرح انتقال پایتخت در اجرای ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد رد طرح بیمه اجتماعی فراگیر(همگانی) در اجرای ماده ۱۴۷ آئین نامه داخلی با تقاضای بیش از پانزده نفر از طراحان و در اجرای ماده ۱۰۴ با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد بررسی طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی برای تصویب مدت اجرای آزمایشی آن طبق اصل ۸۵ قانون اساسی تقاضای نمایندگان محترم مبنی بر رسیدگی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در جلسه علنی مورخ ۱۳۹۲/۱ / ۱۸ تصویب شد که در اجرای ماده ۱۰۴ آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت نامه ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی در دستور کار گرفت.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه در دستور کار قرار گرفت.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد بررسی لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت های انضباطی نیروهای مسلح.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد بررسی لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام های پرداختی شرکت های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب ۱۳۶۵ و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر.

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی طرح اصلاح بند(ج) ماده(۱۷۸) قانون برنامه پنج ساله پنجم جمهوری اسلامی ایران، این طرح توسط شورایعالی استا ن ها ارائه شده است.

گزارش کمیسیون عمران در مورد بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون احداثپروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب ۱۳۶۶/۸ / ۲۴.

گزارش کمیسیون عمران در مورد بررسی لایحه اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات(پروتکل های اصلاحی(۱)،(۲) و(۴) کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به موجب تشریفات(پروتکل) لاهه مربوط به یکسان کردن برخی از مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی.

گزارش کمیسیون عمران در مورد رد طرح اصلاح ماده(۵) قانون تأسیس شورایعالی شهرسازی و معماری که این طرح توسط شورایعالی استان ها ارائه شده و در اجرای ماده ۱۴۷ آیین نامه داخلی به تقاضای شورای مذکور در دستور قرار گرفته است.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد بررسی لایحه اصلاح ماده(۸) قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران.

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرائم زیست محیطی.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح استفساریه ماده(۲۴) قانون بیمه مصوب ۱۳۱۶/۲ / ۷.

چهار سؤال عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه.

سؤال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه و حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر راه و شهرسازی.

سؤال مشترک محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان، سیدسعید حیدری طیب نماینده کرمانشاه و فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی.

گزارش وزیر نیرو درمورد «آخرین وضعیت آب و برق کشور» و اظهار نظر رؤسای کمیسیون های انرژی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی در دستور روز یکشنبه مورخ ۱۴/۲ / ۱۳۹۳ قراردارد.

انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان ناظر در هیئت امنای مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی(در اجرای تبصره ماده(۷) اساسنامه موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مصوب ۸/۱۰ / ۱۳۷۰).

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیئت عالی نظارت موضوع قانون نظام صنفی کشور، در اجرای ماده(۵۳) قانون نظام صنفی کشور اصلاحی مصوب ۱۲/۶ / ۱۳۹۲.

انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیئت نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت در اجرای بند(۵) ماده(۱) قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت مصوب ۲۰/۶ / ۱۳۷۳ و اصلاحیه بعدی آن در دستور کار هفته آینده صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار