|
|
کدخبر: ۱۶۸۹۲۱

آموزش عالی در هفته ای که گذشت /

خبرگزاری تسنیم: دانشگاه ها و آموزش عالی در هفته گذشته با اخبار مختلفی مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشاهخبرگزاری تسنیم، دانشگاهها و آموزش عالی کشورمان در هفته گذشته با حوادثو رخدادهای مختلفی روبرو بودند.

* در ابتدای هفته گذشته مدیرکل یونسکو با حضور در دانشگاه تهران دو کرسی جدید یونسکو را در این دانشگاه راه اندازی کرد، و در جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه تهران حضور یافت. دیدار با وزیر علوم و رئیس جمهور از دیگر برنامه های این شخصیت در مدت حضورش در ایران بود.

*پایان مهلت انتخاب رشته دکتری در هفته گذشته از دیگر اخبار حوزه آموزش عالی بود به گفته مسئولان سازمان سنجش داوطلبان مجاز طی روزهای آینده برای مصاحبه به دانشگاههای مورد نظر معرفی می شوند.

* طی اخبار گذشته برخی از نیروهای قراردادی وزارت علوم طی تماس باخبرگزاری تسنیماز عدم تمدید قرارداد خود خبر دادند، مسئولان وزارت علوم بر عدم تعدیل نیرو در این وزارت خانه تاکید کردند.

* دومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در هفته گذشته در حالی رقم خورد که وزارت علوم، بهداشت و دانشگاهها در کنار معاونت علمی و فناوری حمایتهایی را از خریداران این نمایشگاه به عمل آورند. دبیر این نمایشگاه از فروش ۲۰۰ میلیاردی به صورت پیش فاکتور تا یک روز مانده به پایان این نمایشگاه خبر داد.

*وزیر علوم در هفته گذشته در حاشیه افتتاح نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی برای اولین بار در جمع خبرنگاران حوزه وزارت علوم در سال جدید حاضر شد و بر عدم تغییرتاریخ امتحانات به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی تاکید کرد.

* طی هفته گذشته شورای منتخیبن اعضای هیات علمی دانشگاه تهران مشخص شدند ۵۱ عضو این شورا متشکل از امید و ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران رئیس آینده این دانشگاه را تعیین می کنند، بسیاری از کارشناسان، و اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران بر ریاست احتمالی امید تاکید دارند. اولین جلسه این شورا دوشنبه هفته جاری در حضور وزیر علوم برگزار می شود.

*اهدای جایزه باروت خیس توسط دانشجویان به سفارت خانه های اتریش و یونان برای ارسال به اشتون و گرونبرگ، ادامه انتقادات مسئولان دولتی به مستند دانشجویی " من روحانی هستم " ثبت نام ۳۰ هزار دانشجو در جشنواره حکمت مطهر، افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشجویان غیر انتفاعی، در خواست ستاری مبنی بر بازنگری در آیین نامه ارتقا اساتید از دیگر اخبار هفته گذشته آموزش عالی بود.

*در پایان هفته گذشته اخباری درباره گزینه های جایگزین رنجبر ریاست فعلی دانشگاه تربیت مدرس مطرح شد و از قبادیان، توفیقی، فتح الهی و امی از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس مطرح شد، امی در گفت وگو با تسنیم از عدم محقق شدن شرایط توفیقی برای پذیرش این سمت خبر داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار