|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۸۴

تکرار / نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس:

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس گفت: توقع دولت و مجلس این بود که بیشتر از ۱۲ میلیون نفر متقاضی دریافت یارانه، ثبت نام نکنند و این ثبت نام برخلاف توقع دولت و مجلس بود.

به گزارشخبرگزاری فارساز بابلسر، مقداد نجف نژاد در همایش تجلیل از برگزیدگان شوراهای شهر و روستاهای بابلسر که با حضور فرماندار بابلسر، معاون فرماندار، روسای ادارات، شهرداران و شوراهای شهر و روستا در سالن اجتماعات شهید باهنر شهرستان بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: کل یارانه ای که در کشور برای سال ۹۳ مصوب شد ۴۸ هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم و غیرمستقیم است و از این ۴۸ هزار میلیارد تومان، ۱۰ درصد مربوط به بخش درآمد و بقیه آن مربوط به نظام تأمین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه توافقی با دولت داشتیم که که به صورت مصوبه در تلفیق بود، اما به دلایلی رد شد، ادامه داد: براساس این توافق قرار بود حدود ۲ هزار میلیارد تومان از این ۴۸ هزار میلیارد تومان یارانه برای بیمه بیکاری جوانان اختصاص یابد که براساس آن فرد تا پنج سال می توانست از بیمه بیکاری استفاده کند تا در جایی مشغول به کار شود که در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان یارانه به بخش آب و نان اختصاص یافت که با این مبلغ، مقدار یارانه کشور به ۵۹ هزار میلیارد تومان می رسد.

نجف نژاد به بحثیارانه حاصل از گران شدن حامل انرژی در کشور اشاره کرد و متذکر شد: بر طبق اظهارات وزیر نیرو در سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان از محل گران شدن نفت و بنزین و انرژی های دیگر درآمد داشتیم که این مقدار در سال جاری ۳۰ درصد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان درآمد از محل گرانی حامل انرژی به دست می آوریم، اضافه کرد: این بدان معنا است که ۲۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی به یارانه ها اختصاص می یابد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه و با بیان اینکه در جمعیت حدود ۸۰ میلیون نفری ایران، دولت و مجلس توقع داشت حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر ثبت نام نکنند و این ثبت نام برخلاف توقع دولت و مجلس بود، اذعان داشت: در نهایت دولت تصمیم دارد برخی افراد را خود از دریافت یارانه حذف کند یا طرح جدیدی ارائه دهد، چراکه دولت توان پرداخت یارانه به این همه افراد را ندارد.

انتهای پیام / ۸۶۰۱۰ / ذ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار