|
|
کدخبر: ۱۶۹۱۴۸

غریبی در گفت وگو با فارس:

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: خوش خدمتی به فعالان فتنه توسط بعضی از عوامل دولت در دانشگاه ها زیبنده دولت اعتدال نیست و مسئولیت وقایع و تبعات منفی آن بطور کل با دولت است.

وحید غریبی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، گفت: خوش خدمتی به فعالان فتنه توسط بعضی از عوامل دولت در دانشگاه ها زیبنده دولت اعتدال نیست و مسئولیت وقایع و تبعات منفی آن بطور کل با دولت است.

وی با بیان اینکه محیط علمی و فرهنگی دانشگاه ها نباید آلوده به حضور عواملی باشد که در سال ۸۸ ظلمی بزرگ به عظمت ملت ایران کردند، اظهار داشت: دانشگاه نظام جمهوری اسلامی نباید برای کسانی که با جمهوریت نظام مقابله کردند و می کنند به مکان امن و مطمئنی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه افراد نقش آفرین و دارای دغدغه در دانشگاه ها نسبت به این مسئله حساس و هوشیار هستند، عنوان کرد: بهترین راه مقابله با حضور عوامل فتنه در دانشگاه ها و جلوگیری از تنش در این مکان مقدس این است که بطور رسمی دولت نظر خود را در مورد فتنه بیان کند تا تکلیف بر همگان مشخص شود وگرنه دانشجویان و اساتید دلسوز ایران اسلامی اجازه شکل گیری سناریوهای جدید فتنه گران را نخواهد داد.

غریبی گفت: متاسفانه عده ای از مسئولان و موثران در وزارت علوم قصد دارند تا سناریو " پله پله تا احیای فتنه " را در دانشگاه ها کلید بزنند که تا حدی هم در این زمینه پیش رفته اند و یکی از مسیرهای تحقق این سناریو بعضی از عزل و نصب های صورت گرفته در تصدی ریاست دانشگاه هاست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دولت اعتدال اگر می خواهد بطور علمی و واقعی شعار اعتدال را پیاده کند باید این شعار را از دانشگاه ها بویژه دانشگاه های مادر و بنیادی کشور شروع و پیگیری کند.

*ضرورت بررسی سوابق گزینه های ریاست دانشگاه ها در فتنه ۸۸

به گفته غریبی، یکی از راه های تحقق شعار اعتدال آن هم در حوزه دانشگاه توجه به این نکته است که کاندید تصدی جایگاه ریاست دانشگاه اسلامی، باید خود معیارهای حداقلی اعتدال و میانه روی در کنار سبقه علمی و پژوهشی را داشته باشد و وضعیت پرونده فرد کاندید در فتنه ۸۸ نیز برای دانشگاهیان تشریح شود زیرا یکی از مولفه های پیاده سازی شاخص اعتدال این است که در پرونده و سابقه فرد کاندید تصدی ریاست دانشگاه " برائت و انزجار از فتنه " ثبت شده باشد، در غیر اینصورت دولت باید به دانشگاهیان در این مورد گزارش علمی و دقیقی ارائه دهد و توضیح دهد که مصادیق اجرای اعتدال در دانشگاه چه بوده است؟

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار