|
|
کدخبر: ۱۶۹۱۵۳

صلاحی در گفت وگو با فارس:

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه حضور عوامل فتنه در دانشگاه ها و ایجاد تشنج خواست دشمن است، گفت: وزیر علوم به مجلس قول داده بود که از حضور افراد حساسیت برانگیز در آموزش عالی جلوگیری کند ولی به تعهد خود عمل نکرد.

سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارسبا بیان اینکه دانشگاه ها باید فضای کاملا علمی داشته باشند، گفت: این موضوع قبلا به وزارت علوم تذکر داده شده بود که دانشگاه ها نباید از فضای علمی خارج شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از پایه های قدرت ملت ایران پیشرفت علمی در دهه اخیر است دشمن تلاش می کند دانشگاه ها را از فضای علمی که شرط پیشرفت است خارج کند و برای این موضوع نیز برنامه ریزی دارد و تلاش می کند چهره های حساسیت برانگیز را وارد دانشگاه کند.

وی افزود: اگر کسانی که رهبری فتنه را برعهده داشتند و نظام سعی کرد با الفت اسلامی با آنها برخورد کند در دانشگاه ها حضور یابند اغتشاش ایجاد می شود و مسئولان وزارت علوم باید هدفشان را از این مسئله مشخص کنند.

صلاحی گفت: وزیر علوم تعهد کرده بود که از افراد مسئله دار و حساسیت برانگیز در آموزش عالی استفاده نکند تا آرامش موجود در دانشگاه ها حفظ شود و در حال حاضر باید جوابگو باشد هرچند که چندین بار نمایندگان مجلس در این زمینه از وزیر سوال کردند و از پاسخ های وی قانع نشدند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: این مسائل نشان می دهد که علاوه بر وزیر افراد دیگری نیز در وزارت علوم تصمیم گیر هستند، افرادی که پایگاه اجتماعی خود را از دست داده بودند تلاش می کنند تا با حضور در آموزش عالی در معادلات سیاسی از دانشگاه ها استفاده کنند که این مسئله ضربه زدن به نظام تلقی می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار