|
|
کدخبر: ۱۶۹۲۲۷

متکان در گفت وگو با فارس:

رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه تضارب آراء در دانشگاه ها باید در چارچوب سیاست های نظام صورت بگیرد، گفت: برخی سعی دارند تنش ایجاد کنند و تحت عناوین مختلف حاشیه را وارد دانشگاه کنند.

علی اکبر متکان رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، با بیان اینکه حضور عوامل فتنه در دانشگا ه ها یکی از اقداماتی است که گروه فتنه می خواهند از طریق آن به خودشان مشروعیت بخشند، گفت: پس از جریان فتنه مردم ماهیت این گروه و هماهنگی آنها با دشمنان خارجی را متوجه شده و در حماسه ۹ دی از فتنه اعلام انزجار کردند و حالا آنان می دانند که جایی بین مردم ندارند و به همین دلیل دانشگاه ها را مدنظر قرار دادند.

وی با اشاره به مطرح شدن بحثتضارب آرا اظهار داشت: گروه فتنه با مطرح کردن بحثتضارب آرا در دانشگاه ها سعی دارند جایی را برای خود در بین دانشجویان باز کنند ولی تضارب آرا باید در چارچوب سیاست های نظام باشد، افرادی مملکت را به سوی بحران برده اند و برای این هدف با دشمنان خارجی نیز هماهنگ بوده اند و حالا تضارب آرا را مطرح می کنند.

متکان با بیان اینکه تضارب آرا باید در چارچوب نظام باشد، عنوان کرد: برخی پس از جریان انتخابات مشروعیت نظام را زیر سؤال بردند و حالا برای اینکه به خود مشروعیت بخشند وارد دانشگاه ها شده و بحثتضارب آرا را مطرح می کنند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در ۸ سال گذشته گفت: دیدیدم که در ۸ سال گذشته دانشگاه ها جایگاه پیشرفت علمی بود و از حاشیه های سیاسی دور شد به طوری که در دنیا به رشد علمی رسیدیم ولی در حال حاضر برخی سعی دارند در دانشگاه ها تنش ایجاد کنند و تحت عناوین مختلف حاشیه را وارد دانشگاه کنند.

متکان عنوان کرد: در دانشگاه شهید بهشتی مراسم ختم برگزار کردند ولی این مراسم به یک مراسم سیاسی تبدیل شد و در آن عزاداری جای خود را به کف و سوت داد.

وی افزود: فردی که خودش در جریان فتنه نقش اساسی داشته و حتی از گذشته خود ابراز ندامت نکرده، وارد دانشگاه ها می شود و اینگونه دانشگاه را به حاشیه می کشد و مسائلی نظیر تضارب آرا نیز نمی تواند هدف آنان را توجیه کند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشجویان بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری پیاده نظام های انقلاب هستند، گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه ها هرگز اجازه نمی دهند دانشگاه اینگونه به سمت حواشی برود و جلوی برگزاری اینگونه مراسم را می گیرند، دانشجویان و اساتید انقلابی که از نظام و خون شهدا پاسداری می کنند در برابر چنین تنش هایی ایستادگی کرده و نخواهند گذاشت دانشگاه جایگاه فتنه گران شود.

متکان گفت: بر اساس سخنان رئیس جمهور، سیاست دولت و رئیس جمهور نیز ایجاد آرامش در دانشگاه ها و دور کردن دانشگاه از تنش سیاسی است ولی مسئولان وزارت علوم برخلاف نظر رئیس جمهور عمل می کنند و برنامه هایی در دانشگاه برگزار می کنند که سبب ایجاد تنش می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار