|
|
کدخبر: ۱۶۹۳۱۶

رضایی در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فیلم ها باید مجوز بگیرند و از راه قانونی طی شوند و این مستند ظاهرا مسیر قانونی خود را طی نکرده و لزومی به این برخوردها نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگیخبرگزاری تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی که امروز در محل سرای اهل قلم برگزار شد در ابتدای سخنان خود گفت: روز معلم را تبریک می گویم معلمانی که سرنوشت انسان ها را رقم می زنند و هرچه تمدن جلو می رود نقش معلمین و اساتید در ساختن آینده بشر موثر تر می شود.

وی افزود: مردم ما بسیار مشکلات اساسی برای خرید کتاب دارند و این چند روزی که در این محل می گذرد عید کتاب است و ما از مسئولین می خواهیم که به مردم کمک کنند.

رضایی تصریح کرد: اینجا مصلی است و برای نمایشگاه طراحی نشده است و امید است که برای سالهای آینده فضایی بهتری برای نمایشگاه کتاب بوجود بیاید و اگر خدمات دهی خوب باشد قطعا مردم هم راضی خواهند بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد مشکل کاغذ گفت: ما نمی توانیم که وارد سیاست گذاری برای نظام شویم، اما سیاست های فرهنگی به زودی ابلاغ خواهد شد و ما سعی می کنیم که نظارت خود را ادامه دهیم.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر توجه به دغدغه رهبری و جایگاه ادبیات دفاع مقدس و پایداری گفت: من هنوز در بحثدفاع مقدس چیزی ننوشته ام چرا که فضای سیاسی کشور به شکلی است که از آن خاطرات سوء استفاده سیاسی می شود و به این دلیل که من فرمانده بوده ام و مسائل زیادی از امام و فرماندهان دارم نگرانی من این است که در این فضا از آن خاطرات استفاده سیاسی شود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: زمانی که اصلاح طلبان می آیند می گویند که چرا بعد از آزادی خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد اما نتیجه این سوال یک آسیب بزرگی به نظام وارد می کند. زمانی هم که اصولگرا ها سر کار می آیند می گویند که چرا جام زهر به امام داده اید. این یکی از نگرانی های من است که اگر که ما این مسائل را بگوییم هر فردی از بخشی از این حقایق علیه دیگری استفاده می کند و اصل جنگ را زیر سوال می برد. اما با این وجود من ناچارم به خاطر تحریف های غیر منصفانه از جنگ این خاطرات را بنویسم.

وی در جواب سوال دیگری گفت: در کشمیر ۸۰۰ شاعر فارسی زبان وجود داشت. در افغانستان و تاجیکستان هم همین طور بوده است، یعنی زبان فارسی می توانست گسترش داشته باشد. نمایشگاه کتاب نیز می تواند حضور گسترده تر در کشورهای فارسی زبان داشته باشد، چرا که آن ها امروز برای تحقیق در مورد هند باید فارسی بلد باشند.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از تحریف مستند «من روحانی هستم» و هجمه هایی که به این فیلم شده بود سوال کرد، پاسخ داد: من این مستند را ندیدم و فقط شرح هایی را درباره آن شنیده ام. نقد کردن مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و فضای باز سیاسی از نعمت انقلاب است. فیلم ها باید مجوز بگیرند و از راه قانونی طی شوند و این مستند ظاهرا مسیر قانونی خود را طی نکرده و لزومی به این برخوردها نیست. کسانی که که می خواهند کارکنند باید مجوز بگیرند و بزرگ ترین مشکل این مستند این است که قانونی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام در پاسخ سوال خبرنگار تسنیم که نظر وی را در مورد رویکرد چند ماهه مسئولان فرهنگی کشور سوال کرده بود، گفت: من معتقدم که باید قواعد سیاسی ای در کشور به وجود بیاوریم که این ها مکمل قانون است، نقد نیاز به قانون و قاعده دارد. مشکل جامعه سیاسی ایران عدم تبدیل قواعد دموکراسی به رفتارهای جا افتاده است. مثلا هر دولتی می آیند چه احمدی نژاد و چه روحانی توپخانه ها شروع می کنند. یعنی باید به هر دولتی یک تا دو سال فرصت داده شود و پس از آن ارزیابی ها انجام شود.

رضایی در مورد وزیر ارشاد گفت: جنتی خودش فرهنگی است و صریح به من گفت که به روحانی گفتم اگر بین نظرات شما و رهبر انقلاب اختلاف بیفتد من نظر رهبری را ترجیح می دهم و باید به تیم مستقر در ارشاد فرصت و اجازه بدهیم و من اشکال فرهنگی در ۲۰ سال گذشته را به شورای عالی انقلاب فرهنگی می گیرم؛ چراکه تاکنون نتوانسته فرهنگ انقلابی اسلامی و شایسته جمهوری اسلامی را اشاعه دهند و مطمئن هستم اگر شورا کار خود را درست انجام دهد با مشکلات فرهنگی روبرو نخواهیم بود و فرهنگ جهادی در کشور مستقر می شود و با توجه به فرمایشات امام و رهبر انقلاب معلوم است که این شورا کارش را درست انجام نمی دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار