|
|
کدخبر: ۱۶۹۳۵۹

اخبار ویژه روزنامه های شنبه

گعده مشترک اصلاح طلبان با پدران معنوی سازمان منافقین، روایت اصلاح طلبان از نقد و نسیه مصاحبه روحانی، این سخنان در تضاد با نظر امام خمینی است و… بخشی از اخبار ویژه برخی از روزنامه های امروز هستند.

به گزارش گروه فضای مجازیخبرگزاری فارسبه نقل از باشگاه خبرنگاران، گعده مشترک اصلاح طلبان با پدران معنوی سازمان منافقین، روایت اصلاح طلبان از نقد و نسیه مصاحبه روحانی، این سخنان در تضاد با نظر امام خمینی است و… اخبار ویژه برخی روزهای امروز(شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) هستند.

*کیهان

گعده مشترک اصلاح طلبان با پدران معنوی سازمان منافقین

جمعی از عناصر گروهکی به بهانه همایش سازمان دانشجویی حزب کار، در کنار برخی اصلاح طلبان و اعضای مجمع روحانیون گرد هم آمدند. در یکی از این تصاویر موسوی لاری(وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون) در حالت خنده در کناره هاشم صباغیان(عضو گروهک نهضت آزادی و وزیر کشور دولت موقت) دیده می شود. به گزارش «ایلنا» دراین نشست، ابراهیم یزدی، محمد توسلی، غلامعباس توسلی، علی محمد غریبانی، سهیلا جلودارزاده، حبیب اله پیمان، فاطمه راکعی و محمدرضا راه چمنی حضور پیدا کرده بودند. هم پیالگی اصلاح طلبان و اعضای گروهک های نفاق مطرود حضرت امام(ره) و ملت ایران در حالی است که طیف مجمع روحانیون و برخی جریان های مشابه مدعی اصلاح طلبی، در مواقع مضیقه و اعتراض، تظاهر به خط امامی بودن می کنند و این در حالی است که حضرت امام(ره) سران نهضت آزادی را پدران معنوی سازمان تروریستی منافقین و جریانی که اگر سرکار باقی می ماندند، سیلی جبران ناپذیر به اسلام و ایران می زدند، معرفی کرده اند.

موسوی در این نشست ضمن سخنانی گفته باید به همه سلایق میدان داده شود تا ورود پیدا کنند. وی همچنین ادعا کرده فضای کشور در این ۸ ساله امنیتی بوده و باید راه را بر تشکل ها باز کرد. حسین کمالی دبیر حزب کار - با گرایش کارگزارانی - نیز در همین جلسه گفته است: در شرایط فعلی شاهد آن هستیم که کلمه اصلاح و اصلاح طلبی با واکنش های تندی مواجه می شود. اصلاحاتی که به آینده بهتر نگاه می کند، آیا می تواند یک جرم تلقی شود که در جامعه ما این گونه با آن برخورد می شود؟ برخی از اخبار منتشره نیز برخلاف خبر ایلنا مبنی بر حضور یزدی در جلسه، در پیام ویدئویی وی به این جلسه مشترک اصلاح طلبان و نهضتی ها خبر داده اند.

در همین حال علی اصغر غروی از اعضای گروهک نهضت آزادی در نوشته ای ضمن حمایت از همکاری با اصلاح طلبان خطاب به برخی اعضای این گروهک خاطرنشان کرد: آیا فراموش کرده اید که همین اصلاح طلبان، خود از تندروترین ها بودند، در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و اکنون تا چه میزان به مبانی دموکراسی و ضرورت تکثرگرایی و قبول حضور احزاب سیاسی مختلف و قوی به طور جدی معتقد شده اند و در این راه گام های مهمی برداشته اند. آیا منصفانه نیست که بگوییم آقای روحانی هم همین مسیر را طی کرده است. و از آن فضایی که شما فکر می کنید هنوز در آن مانده است، خارج شده و به این اعتقاد رسیده است که تنها راه حل مشکلات مختلف مملکت، تحکیم مبانی آزادی و دموکراسی است؟

روایت اصلاح طلبان از نقد و نسیه مصاحبه روحانی

طیف های اصلاح طلب ارزیابی ناامیدانه ای از آخرین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور ارائه کرده اند. در این زمینه روزنامه آفتاب یزد نوشت: نتیجه مشخصی که می توان از اظهارات روحانی گرفت فقط انتظار بود. این روزنامه افزود: روحانی در سخنان خود ابراز نمود که دولت توانسته به وعده های خود به مردم تا پایان سال گذشته عمل کند. ای کاش آقای روحانی کمی در این خصوص محتاط تر سخن می گفتند و این چنین به موضوع حساس «تحقق وعده ها» صفر و صدی نگاه نمی کردند. به هر حال مقام اول اجرایی کشور نیک می دانند «تمام وعده های محقق شده» از نظر مردم خیلی معنی می تواند داشته باشد که فقط یکی از آن یعنی اینکه افزایش قیمت ها متوقف شده و این در حالیست که رشد قیمت حامل های انرژی مطمئناً باعثدامن زدن بر گرانی می شود. با توجه به اینکه حسن روحانی از شیب ملایم سخن می گوید باید منتظر بود تا فهمید چقدر این موضوع محقق می شود.

این روزنامه اصلاح طلب همچنین از قول فیاض زاهد(از افراطیون مدعی اصلاح طلبی) نوشت: ترکیب کابینه روحانی ترکیب ناهمگون و غلطی است و هر چه جلوتر برود، مشکلات بیشتر خود را نمایان می کند. زاهد با بیان اینکه روحانی باید اعتدال را باز تعریف کند، افزود: اعتدال یعنی پرهیز از کندروی و تندروی. اما آنچه ما در حال حاضر از دولت می بینیم اعتدال نیست، خنثی سازی است. یعنی دولت، مرتب خودش را در حوزه های مختلف خنثی می کند و این ویژگی باعثمی شود انسان های فرصت طلب خود را به این دولت نزدیک کنند. کسانی که هیچ باوری به شعارها و برنامه های رئیس جمهور ندارند و متأسفانه این آدم ها پاسخ ندادن به سؤالات و مطالبات اساسی جامعه در حوزه های مختلف را اعتدال می نامند. در واقع کسانی به دولت نزدیک می شوند که نه راست هستند و نه چپ. در واقع بی ماهیت اند و نیروهای بی ماهیت، بی وفاترین نیروی سیاسی و اجتماعی به قدرت مستقر محسوب می شوند.

از سوی دیگر علی افشاری از اعضای فراری دفتر تحکیم(شاخه حزب مشارکت) در تحلیلی نوشت: روحانی دچار خشکسالی سیاسی شده و اشاره به ناکامی در دعوت به انصراف از دریافت یارانه نمی کند. از فحوای حرف های روحانی بر می آید وی به انعقاد توافقنامه جامع هسته ای امیدوار است. او سعی کرد منتقدین و مخالفان را به اقلیتی از اصولگرایان افراطی تقلیل دهد. او تهدید کرد در صورت افزایش کارشکنی آنها مردم باید جواب شان را داده و خراب کاری های آنها را خنثی سازند. اما دولتی که ادعای تضارب آراء و آزاداندیشی دارد باید اصل انتقاد و مخالفت را به رسمیت بشناسد و پاسخ به منتقدان را به شیوه منطقی و مستدل بدهد. افشاری اضافه کرد: رفتار روحانی در عرصه های سیاسی و فرهنگی تاکنون نوعی دوگانگی و برخورد پوپولیستی را به اذهان متبادر کرده است. در این حوزه گفتار درمانی جواب نمی دهد و باید اقدامات عملی و قابل سنجش صورت بگیرد. در مجموع مصاحبه مطبوعاتی روحانی بیشتر شامل وعده های نسیه بود.

در همین حال سایت اصلاح طلب انصاف نیوز نوشت شعار روحانی متشکریم در فضای مجازی به روحانی منتظریم تغییر کرده است. از سوی دیگر روز آن لاین که مشترکاً توسط برخی عناصر اپوزیسیون و شماری از همکاران سابق نشریات اصلاح طلب اداره می شود، در تحلیلی نوشت: مصاحبه روحانی نکته تازه ای نداشت: آنچه در این گزارش بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گرفت، سخنان مفصل روحانی درباره وضعیت اقتصادی و دیپلماسی خارجی دولت بود. روحانی درباره وضعیت سیاست، فشارهای روزافزون بر زندانیان جنبش سبز و فضای امنیتی حاکم سخنی نگفت.

این سخنان در تضاد با نظر امام خمینی است

«دکتر روحانی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب به مسئله ممیزی پیش از انتشار کتب اشاره و گفته اند: هیچ کس در ممیزی، بالاتر از وجدان افکار عمومی نیست؛ آنها می دانند به استقبال چه کتابی بروند و چه کتابی را در انزوا قرار دهند. صاحبان فرهنگ ما نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند! متأسفانه این جملات در تضاد کامل با احکام اسلام و دیدگاه فقهی امام خمینی(ره) است.» وبسایت جهان نیوز ضمن درج این مطلب نوشت: طبق نظر فقهی امام خمینی(ره)، جلوگیری از گمراهی جامعه از امور واجبه است. امام بر همین اساس، حتی فروختن کاغذ به کسی که مطالب گمراه کننده در آن کاغذها می نویسد را «حرام» می دانند، چه برسد به مجوز نشر دادن به کتاب های ضد اسلام! بر مبنای نگاه فقهی امام، کسی که به کتاب گمراه کننده و فاسد، مجوز چاپ می دهد، زمینه را برای افساد جامعه فراهم می کند. امام در کتاب «المکاسب المحرمهًْ» می فرمایند: «ان دفع اضلال الناس من الامور التی یهتم به الشارع الاقدس، فکیف یمکن القول بجواز بیع القرطاس ممن یعلم انه یکتب فیه ضد الاسلام و رد القرآن الکریم.» یعنی جلوگیری از گمراهی مردم، از اموری است که شارع مقدس نسبت به آن بسیار اهتمام دارد. بنابراین چگونه می توان فروش کاغذ را به کسی که می خواهد در آن کاغذها مطالبی ضد اسلام بنویسد جایز دانست؟!(المکاسب المحرمهًْ، ج ۱، ص ۲۰۱)

براساس همین دیدگاه فقهی است که امام خمینی، ممیزی پیش از نشر را یک ضرورت غیرقابل انکار دانسته و می فرمایند: «نوشته هایی که می خواهد طبع بشود، یک چند نفری که می دانید، یقین دارید که آنها آدمهایی هستند که مستقیم هستند، و در راه مسیر ملت و کشور هستند و وابستگی به هیچ جا ندارند، آنها نوشته ها را مطالعه کنند، درست دقت کنند در آن، و بعد از اینکه دقت کردند در روزنامه یا در مجله نوشته بشود. این طور نباشد که یک وقت بنویسند و منتشر بشود، بعد بفهمند که این نوشته برخلاف بوده است؛ این یک چیزی است که لازم است. باید کتابهایی که نوشته می شود، و همین طور چیزهایی که منتشر می شود، اینها باید درست توجه بشود. و افراد مطلع، مدبر و کسانی که از مکتب ها اطلاع دارند و مسیر آنها را می د انند، اینها توجه بکنند، و کتابها را مطالعه کنند قبل از انتشار. این، هم صلاح خود شماست و هم صلاح ملت است.»(صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۴۷۴)

بعد از منافقین گروهک های کومله و دموکرات هم به تکفیری ها پیوستند

سران دو گروهک ورشکسته ضمن دیداری در کردستان عراق، خواستار اعزام تروریست به سوریه شدند. پیش از این خبرهایی مبنی بر اعزام بقایای تروریست های عضو گروهک منافقین به سوریه و هم قطاری آنان با تروریست های تکفیری منتشر شده بود و اکنون خبرها حاکی از اقدام مشابه توسط دو گروه کومله و دموکرات است. به گزارش آکام نیوز این تصمیم در آخرین نشست سران این دو گروهک در شهر کویه در اقلیم کردستان عراق اتخاذ شده است. براساس این گزارش، عبدالله مهتدی و مصطفی هجری سران گروهک کومله و دمکرات در این دیدار در مورد اعزام تروریست به کردستان سوریه برای جنگ مسلحانه علیه نیروهای نظامی سوریه تاکید کرده و گفته اند که سرنگونی دولت بشار اسد نوعی تضعیف حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

مهتدی که در فتنه سال ۸۸ از آشوبگران حمایت کرده بود، خواستار هماهنگی با رژیم های عربستان و بحرین و قطر و امارات شده است. وی همچنین با حمایت از گروهک تروریستی جیش العدل گفته که توسل دولت به مولوی عبدالحمید، نشانه موفقیت جیش العدل است. یادآور می شود با عنایت به شکست سنگین رژیم آمریکا و متحدان غربی و مرتجع آن، اظهار نظر سران گروهک های تروریستی ورشکسته مضحک به نظر می رسد و احتمالا بیشتر برای گدایی پول و کلاهبرداری صورت می گیرد. دراین باره تجربه انتقامی که کردها و شیعیان عراق از سازمان منافقین به خاطر جنایت های آنان در دوره صدام گرفتند، عبرت آموز است.

وزیر خارجه آل سعود دومین قربانی شکست از ایران

منابع بلند پایه سعودی از برکناری وزیر خارجه عربستان در چند روز آینده و جنگ قدرت برای جانشینی وی خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع بلندپایه سعودی از تصمیم عبدالله بن عبدالعزیز شاه مسن عربستان برای برکناری سعود الفیصل از وزارت امور خارجه این کشور در روزهای آینده خبر دادند. بنابراین گزارش، شاهزاده سعودالفیصل روزهای آخر دوره فعالیت خود را در سمت وزیر امور خارجه عربستان می گذراند زیرا عبدالله بن عبدالعزیز تصمیم دارد در روزهای آینده وی را از این سمت برکنار کند. منابع یاد شده اعلام کردند: سعود الفیصل بعد از اینکه متوجه شد که شاه عربستان درصدد برکناری وی است، تلاش می کند تا برادرش ترکی به عنوان جانشین وی انتخاب شود اما عبدالله بن عبدالعزیز تمایل دارد که پسرش شاهزاده عبدالعزیز را در سمت وزیر امور خارجه منصوب کند.

به گزارش پایگاه الحدثنیوز، منابع بلندپایه سعودی افزودند: این روزها اختلافات گسترده در سطح خاندان حاکم آل سعود به علت رقابت بر سر پست وزیر امور خارجه وجود دارد و مهمتر از آن رقابت بر سر پست پادشاهی است. ملک عبدالله شاه عربستان اخیرا شاهزاده بندر بن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی را به عنوان هزینه تضمین جایگاه پسرش متعب در مجموعه افرادی که به دنبال ولیعهدی بودند، قربانی کرد. تحلیل گران جهانی معتقدند همان گونه که بندر قربانی شکست های فاحش عربستان در سوریه و عراق و لبنان و بحرین شد، سعود الفیصل نیز قربانی همین ناکامی های بزرگ شده و در واقع دومین قربانی بزرگ سیاست به بن بست خورده آل سعود در امید بستن به تروریست ها و گروه های سلفی و تکفیری است.

در همین حال روزنامه لبنانی النهار از قول یک مقام عالی رتبه سابق آمریکا نوشت: عربستان از ایران شیعه کلافه است. این مقام سابق آمریکایی که روزنامه النهار نامی از او به میان نیاورده اما بر مهم بودن جایگاه او تاکید کرده، می گوید: «امیر مقرن بن عبدالعزیز که اخیرا قائم مقام ولیعهد شد و امیر متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز که به وزارت گارد ملی منصوب شد در آینده نزدیک به طور رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد. عربستانی ها چاره ای ندارند جز این که نوه های جوان عبدالعزیز اوضاع جاری در عربستان را به دست بگیرند و برای آینده سیاسی و استراتژی عربستان برای مواجهه با مشکلات و بحران ها که ضروری است فورا کاری برای آنها شود، برنامه ریزی کنند.» خبرنگار روزنامه النهار از این مقام می پرسد که شنیده شده که سفر اخیر باراک اوباما به عربستان موفق نبوده است. طرف آمریکایی می گوید: کاملا شکست نخورده اما موفق هم نبوده است.

اوباما و ملک عبدالله بر سر سیاست های کلی و استراتژیک کلان از جمله هم پیمانی های دو جانبه و ادامه همکاری ها میان دو کشور توافق کردند. اما بر سر جزئیات به توافق نرسیدند.

*خراسان

دردسر جدید برای برخی کارمندان استخدام پیمانی دولت

بر اساس شکایت تعدادی از کارمندان دستگاه های اجرایی به یکی از نهادهای نظارتی که حاوی اسناد و مدارک مختلفی است، مشخص شده بر اساس دستور برخی مدیران دولتی، رسیدگی به موضوع ارتقاء تحصیلی کارکنان برخی ادارات دولتی که اخیرا از وضعیت قرارداد قانون کار و کار مشخص به استخدام پیمانی تبدیل شده اند، از دستور کار گروه های طبقه بندی و ارزشیابی دستگاه های مذکور خارج شده است که این موضوع فاقد دلایل قانونی لازم است.

دستور دولت برای ایجاد سامانه هشدار سیل و توفان

بر اساس بخشنامه چندی پیش یک مسئول ارشد اجرایی، مقرر شده بنا به پیشنهاد نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای ایجاد سامانه هشدار سیل و توفان در مناطقی چون استان اردبیل قرار بگیرد.

*جمهوری اسلامی

* در دیدار وزیر مخابرات با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که روز پنجشنبه در قم صورت گرفت، این مرجع تقلید از انتصاب برخی زنان به سمت فرماندار توسط وزارت کشور در بعضی شهرها اعتراض کردند. آیت الله صافی گفتند این اقدام با کرامت زنان سازگاری ندارد و دولت اسلامی باید در این قبیل اقدامات تجدیدنظر نماید.

*یکی از کاربران پایگاه خبری و تحلیلی عصر ایران به این پایگاه خبر داده است مخالفان دولت روحانی با یک برنامه ریزی که دارای چهار مصوبه است درحال ایجاد جنگ روانی علیه این دولت هستند. از نظر وی این چهار مصوبه اینها هستند: ۱ - من به روحانی رأی داده ام ولی پشیمانم، که تلاش می کند به دروغ از زبان طرفداران وی چنین مطلبی را منتشر کند، ۲ - تطهیر دوران احمدی نژاد، ۳ - بزرگ نمائی مشکلات ۴ - تقویت بولتن سازی و فیلم سازی. این کاربر معتقد است ساخت انواع مستندهای مخالف دولت، ساختن انواع بولتن ها با محتوای سیاه نمائی و ارسال آنها برای مراکز و افراد مختلف و توزیع شب نامه در نماز جمعه ها در دستور کار مخالفان قرار دارد.

* امام جمعه مشهد گفت: لعنت بر فتنه ۸۸ که باعثشد وزیر متعهد ما که روزگار جوانی در وزارت امور خارجه به نظام خدمت می کرد امروز در سنین پیری و درحالی که پایش لب گور است بگوید، می خواهم فیلترشکن فیس بوک شوم. به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، سید احمد علم الهدی ظهر جمعه در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران رضوی گفت: باشگاه خبرنگاران جوان از قول وزیر ارتباطات گفته دولت باید فیلترینگ را از بین ببرد و فیس بوک را از فیلتر خارج کند و سپس گفته فقط ۱۵ درصد فیس بوک قابل استفاده است و این معنی اش این است که دروازه فرهنگمان را به سوی دشمنان پیغمبر باز کنیم. وی افزود: با شکستن فیلترینگ فیس بوک غیر از اهانت به پیامبر و اهل بیت و برخورد با دین بر روی مغز جوانان ما سیل رها خواهد شد و آیا با این مسئله می خواهید فرهنگ مقاومتی داشته باشید. امام جمعه مشهد در پاسخ به احساسات و شعارهای بعضی از نمازگزاران افزود: " البته توجه داشته باشید این آقای وزیر فردی متدین است و ضد ولایت فقیه نیست و یک روزی در وزارت خارجه به این نظام خدمت می کرده است، من نمی دانم اینها وقتی پیر می شوند چرا این حال را پیدا می کنند و به چهار قدمی چاله مرگ که می رسند این حرف ها را می زنند. " جالب است بدانید آقای واعظی وزیر مخابرات متولد ۱۳۳۱ و آقای علم الهدی متولد ۱۳۲۳ می باشد.

*جام جم

توصیه یارانه ای آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: معتقدم دولت باید شجاعت بیشتری برای یارانه ها به خرج دهد و بتدریج به افراد بی نیاز یارانه نپردازد. به گزارش واحد مرکزی خبر، وی یارانه ها را باتلاق و گرداب برای کشور دانست و گفت: برای خلاصی از یارانه ها دولت باید فکری کند، گرچه در شروع مرحله هدفمندی عده ای سکوت کردند و حالا هم باید برای خلاصی از آن فکری کنند.

ادامه اعتراض ها به حضور خاتمی در دانشگاه

جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه ها با صدور بیانیه هایی، اعتراض خود را به حضور هفته گذشته محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی ابراز کردند.

محمد سلیمانی، نماینده مردم تهران در این باره به فارس گفت: حضور برخی عناصر فتنه در دانشگاه ها بستر و زمینه تنش و آشوب را فراهم می سازد.

صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز تاکید می کند: دشمن تلاش می کند دانشگاه ها را از فضای علمی و پیشرفت خارج کند و برای همین تلاش می کند چهره های حساسیت برانگیز را وارد دانشگاه کند.

صفوی: عمق دفاع استراتژیک ما بالای سر اسرائیل رسیده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تحولات سوریه گفت: قطعا راهبرد آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر و کشورهای اروپایی برای سرنگونی بشار اسد با شکست مواجه شده است و این، شکست استراتژیک برای جبهه غربی - عربی - صهیونیستی است و یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

به گزارش مهر، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی در مراسمی در اصفهان گفت: قدرت نفوذ ایران از محور ایران، عراق و سوریه تا مدیترانه رسیده و خط دفاعی ما دیگر شلمچه نیست، مرز دفاعی ما جنوب لبنان با اسرائیل است و عمق دفاع استراتژیک ما تا کنار مدیترانه و بالای سر اسرائیل رسیده است.

واکنش علم الهدی به اظهارات واعظی

پس از آن که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز پاسخگویی به پرسش های دینی در قم گفت که فقط ۱۵درصد از محتوای فیس بوک به مطالب و تصاویر غیرقابل استفاده در ایران اختصاص دارد و بقیه آن مفید و براحتی در داخل کشور قابل استفاده و در عین حال قابل مدیریت است، امام جمعه مشهد بشدت به این اظهارات واکنش نشان داد و بیان کرد: در چند روز اخیر وزیر ارتباطات به رفع فیلتر فیس بوک اشاره کرده که متاسفانه اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، این سخن به معنای آن است که دروازه فرهنگ خود را به سوی دشمنان اسلام باز کرده ایم.

آیت الله احمد علم الهدی افزود: با رفع فیلترینگ فیس بوک آیا می توانیم فرهنگ مقاومتی داشته باشیم. مگر این دولت، دولت آقای روحانی نیست. آیا مردم به شما رأی داده اند که فیلتر فیس بوک را بردارید.

وی ادامه داد: آقای وزیر، فردی متدین است و ضدولایت فقیه نیست و زمانی نیز در وزارت خارجه به این نظام خدمت می کرده. برای من عجیب است که این آقایان وقتی پیر می شوند، چرا این حال را پیدا می کنند و به چهارقدمی چاله مرگ که می رسند، این حرف ها را می زنند.

انتقاد دوباره مصباح از برخی سیاست های فرهنگی دولت

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار مسئولان کمیته امداد کشور در سخنانی انتقادی، گفت: نسل جوان ما اکنون دست پرورده ماهواره ها و اینترنت است و بخواهیم و نخواهیم، در خانه خود ما نیز اینها وجود دارد و تنها عاملی که می تواند اینها را اصلاح کند، فرهنگ دینی است.

به گزارش انتخاب، وی اظهار کرد: مهم ترین انحرافات فرهنگی کشور از کسانی ناشی شده است که تحصیلکرده انگلیس و بعد آمریکا و فرانسه بوده اند؛ چرا که ساختار فکری فرهنگی آنها به دست همان کشورها ساخته شده است.

مصباح یزدی گفت: می گویند فرهنگ باید آزاد باشد و مردم هر کتابی می خواهند، بخوانند و مجالسی به نام حضرت زهرا(س) ایجاد شود و عده ای در آنها برقصند و بگویند سن و سال آنها کم است. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: آیا اگر این دختران نرقصند، رخنه ای در فرهنگ ایجاد می شود.

وی با بیان این که ما باید ببینیم در این میانه چکاره هستیم، افزود: برخی می گویند اعتدال می کنیم، نه همه اش اسلام ناب و نه همه اش فرهنگ آمریکایی، کمی از آن و کمی از این و این می شود اعتدال.

یاهو، ساختن ایمیل برای ایرانی ها را ممنوع کرد

سایت انتخاب به نقل از هافینگتن پست نوشت: یاهو تصمیم گرفته که به ساکنان ایران اجازه ساخت ایمیل جدید را ندهد. این تصمیم در حالی است که وزارت خارجه آمریکا تصمیم به لغو تحریم های ایران در حوزه تکنولوژی گرفته است. براساس این گزارش، یاهو پرطرفدارترین ارائه دهنده خدمات ایمیل در ایران است و ۶۳ درصد کاربران اینترنتی این کشور از یاهو استفاده می کنند.

تغییر رویکرد صهیونیست ها در مورد توافق هسته ای

پایگاه خبری المانیتور به نقل از مقامات پیشین آمریکایی مدعی شد که رویکرد رژیم صهیونیستی در قبال توافق نهایی ایران و گروه ۱ + ۵ تغییر کرده و اکنون آنها درباره نحوه نظارت بر چنین توافقی ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: اسرائیل اکنون بر این باور است که توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی حاصل خواهد شد. از این رو درباره نحوه نظارت بر این توافق و اجرای آن با میانجیگرهای آمریکایی ابراز نگرانی کرده است. رژیم صهیونیستی پیش از این اصل توافق هسته ای ایران و ۱ + ۵ را زیرسوال می برد.

*قدس

رئیس پیشین سیا: اطلاعات مان کافی نیست

ایسنا: مایکل هایدن رئیس پیشین سیا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران اطلاعات نظامی کافی را ندارد.

یک اتفاق خوب در تجارت خارجی ایران

ایسنا: براساس تازه ترین آمار گمرک در فروردین ماه سال ۱۳۹۳صادرات غیرنفتی ایران در نخستین ماه سال جاری با رشد ۴/۱۰درصدی بیش از دو میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلار شد.

مستندات را رو می کنیم

فارس: در پی اظهارات «مهدی دواتگری» نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی که مرگ «سایه مقدسی» دانش آموز ۱۶ ساله مراغه ای در فرانکفورت آلمان را به دلیل کوتاهی وزارت خارجه و سرکنسولگری ایران در این شهر اعلام کرده، یک منبع مطلع در معاونت کنسولی و مجلس وزارت خارجه ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحومه و با بیان اینکه مایل نیستیم در شرایط فعلی تألمات روحی والدین این مرحومه، ورودی به جزییات این ماجرا داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اظهارات نماینده مراغه در این خصوص عاری از حقیقت بوده و فاقد مستندات روشن و حقوقی است. وی اعلام کرد: آمادگی داریم که در فضای مناسب مجموعه مستندات و مکاتبات خود را در این خصوص به اطلاع افکار عمومی، خانواده این مرحومه و مردم شریف مراغه برسانیم.

بالاترین رکورد افزایش تجاوز جنسی در دنیا

پرس تی وی:. وزارت دفاع آمریکا پنتاگون در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد سال گذشته موارد تجاوز و آزار جنسی در ارتش این کشور در مقایسه با سال پیش از آن پنجاه درصد رشد داشته است.

۲۴ داوطلب برای ریاست جمهوری سوریه

العالم: مهلت نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز پنجشنبه در حالی به پایان رسید که ۲۴ نفر برای شرکت در رقابت انتخاباتی ثبت نام کردند.

عجیب ترین محموله قاچاق در چین

شبکه خبر: در گمرک چین، مجموعه ای از حشرات و گیاهان قاچاق، کشف و ضبط شد. از جمله این حشرات، برخی از گونه های سوسک های بزرگ شاخدار است که اندازه آنها به ۱۰ سانتی متر می رسد و بیشتر مجموعه داران، آنها را می خرند.

خبر تازه درباره هواپیمای مفقوده مالزی

تسنیم: دولت مالزی یک گزارش مقدماتی درباره هواپیمای مفقود شده منتشر کرده که نشان می دهد این هواپیما پس از گردش به سمت غرب از پرواز بر فراز خشکی دور شده به گونه ای که ظاهرا هدفش این بوده که از کنترل رادارهای نظامی خارج شود.

جلوگیری از فروش هواپیماهای اف ۱۴

تابناک: رئیس سابق شورای شهر تهران در برنامه شناسنامه گفت: در موضوع فروش هواپیماهای اف ۱۴! وزیر دفاع گفته بود، این هواپیماها را نیاز نداریم و باید بفروشیم، دکتر چمران، نزد مهندس بازرگان رفت وبشدت اعتراض کرد و مانع فروش هواپیماهای اف ۱۴ شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار