|
|
کدخبر: ۱۶۹۴۲۱

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس با قوت تمام به دنبال بررسی طرح ارائه شده در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بوده و مراحل پایانی خود را می گذراند تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اصفهان به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک در بازدید از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، خواستار تبیین سند چشم انداز این ستاد شد و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه بسیار بالا و پراهمیتی دارد و به همین دلیل کمیسیون فرهنگی مجلس با قوت تمام به دنبال بررسی طرح ارائه شده در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بوده و مراحل پایانی خود را می گذراند تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر ایجاد تشکیلاتی مستقل، در کنار دولت جمهوری اسلامی به نام «امر به معروف و نهی از منکر» ادامه داد: جایگاه تشکیلاتی «امر به معروف و نهی ا ز منکر» باید بالاتر و مشرف بر همه دستگاه ها و نهادها باشد و در همین راستا نیز باید قوانین لازم تصویب شود.

وی مبارزه با علل ناهنجاری ها و مسائل، به جای برخورد با معلول ها را راهگشای معضلات فرهنگی دانست و گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، باید با رویکرد های آموزشی از سنین پایین اقدام به فرهنگ سازی و فراگیر نمودن این واجب فراموش شده در جامعه کند و همه دستگاهها و نهادها مسئول نیز باید ستاد احیاء را در راستای این وظیفه ی خطیر یاری کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ارائه رهنمودهای ارزشمند اجرایی و عملیاتی به مسئولین ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، افزود: من متاسفم که چرا پس از گذشت قریب به دوسال از این دوره نمایندگی مجلس، اکنون به دیدار شما می آیم، چرا که معتقدم فعالیتی که شما انجام می دهید بسیار خطیر، ارزشمند و حساس است.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از عملکرد انجام شده، رویکرد ستاد احیاء را ارتقا و تقویت روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی با سه عنصر «فرهنگ سازی»، «الگوسازی» و «رفتارسازی» برشمرد.

محمدعلی احمدی گفت: اگر کسی در جامعه کار خیری انجام داد، باید از او تقدیر و تشکر شود تا زمینه ای برای ترویج خوبی ها در جامعه فراهم گردد، و بالعکس اگر منکری از کسی سر بزند، افراد جامعه در خود احساس مسئولیت کرده و نهی از منکر کنند.

انتهای پیام / ۲۳۰۱ / ل

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار