|
|
کدخبر: ۱۶۹۵۸۷

میلی منفرد در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزشی وزارت علوم درباره پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد برای ۳ ترمه شدن مقطع کارشناسی گفت: باید کار کارشناسی در این زمینه صورت گیرد و دانشگاه آزاد در این خصوص باید با وزارت علوم هماهنگی کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه همایش بررسی و تبیین نقش اخلاقی و تربیتی استاد که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص وضعیت نهایی دانشگاه ایرانیان، گفت: بررسی این مسئله در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و ما منتظریم تصمیم نهایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اتخاذ کند.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را در دستور کار قرار داده و گزارشی از نحوه و فرآیند تشکیل آن ارائه می دهد.

میلی منفرد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سند آمایش آموزش عالی، گفت: سند آمایش آموزش عالی یا طرح آمایش جدا از طرح توسعه کشور نیست.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: آنچه در این زمینه مهمتر است این است که این طرح در راستای توسعه کشور قرار گیرد و آن را در راستای توسعه کشور فراهم کنیم.

وی افزود: بر این اساس مشخص می شود از نظر صنعتی، اقتصادی، کسب و کار و خدمات برای مشخص شدن زمینه های لازم در این زمینه چگونه می توانیم سند آمایش را تدوین کنیم که در مناطق مختلف کشور چه مقاطع و گرایش هایی ایجاد شود.

میلی منفرد در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح روند اصلاح پذیرش دانشجو در دانشگاه های پیام نور، آزاد و غیردولتی، گفت: یکی از مهمترین بحثهای ما در وزارت علوم ارتقاء کیفیت است. اعتقاد داریم آموزش عالی کیفی برای همه یکی از اهداف نظام علمی کشور است و برای ارتقاء این کیفیت باید از وضعیت فعلی ارزیابی داشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به انجام ارزیابی هایی از دانشگاه های پیام نور، غیر دولتی و آزاد در این زمینه، گفت: متوازن کردن ظرفیت ها باعثارتقاء کیفی در مجموعه ها می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سیاست های وزارت علوم برای پردیس های خودگردان، اظهار داشت: این موضوع بحثقانون برنامه است و در این مدت سعی کرده ایم کیفیت را در پردیس ها افزایش دهیم و ورود دانشجوها و انتخاب ها را در این عرصه قانونمند کنیم و بر پردیس ها نظارت داشته باشیم. تلاش می کنیم کیفیت را در دوره های تحصیلات تکمیلی افزایش دهیم.

میلی منفرد در پاسخ به سوال دیگری درباره شهریه سال تحصیلی آینده برای دانشگاه های غیردولتی، گفت: برای تعیین شهریه دانشگاه های غیردولتی کمیته کارشناسی تشکیل شده و سقف ۲۰ تا ۲۵ درصد را برای این دانشگاه ها اعلام کرده ایم و دانشگاه های دولتی براساس مصوبات هیئت امنای دانشگاه ها و با توجه به شرایط، موقعیت و کیفیت دوره ای که ارائه می دهند می توانند اعداد و ارقامی را پیشنهاد و به تصویب برسانند.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص شهریه پردیس های خودگران، گفت: شهریه این پردیس ها را فقط هیئت امنای دانشگاه ها مشخص می کنند و ما سقف ۲۰ درصدی را در این زمینه اجازه داده ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد در زمینه کاهش مدت دوران تحصیل و ۳ ترمه شدن مقطع لیسانس، گفت: باید کار کارشناسی در این زمینه صورت گیرد و اگر دانشگاه آزاد قصد دارد این اقدام را انجام دهد باید با وزارت علوم هماهنگ کند.

میلی منفرد در خصوص بازنگری در دروس دانشگاه ها، گفت: در نظر داریم از ظرفیت دانشگاه ها برای بروز آمدی منابع درسی بهره گیریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار