|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۱۶

ششمین دوره مسابقات دوجانبه قرآن کریم ایران و عمان با درخشش و برتری قاریان ممتاز نیروهای مسلح کشور در مسقط به پایان رسید.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، در ششمین دوره مسابقات دوجانبه قرآن کریم ایران و عمان که با حضور احمد بن محمد الرواحی رئیس عقیدتی ارتش عمان و وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عمان و دیگر مسئولان ارتش عمان در سالن اجتماعات مسجد بزرگ سلطان قابوس برگزار شد، ۲۴ نفر از دو کشور در ۴ سطح حفظ کل، ۱۸ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء به رقابت پرداختند.

در پایان این دوره از مسابقات، قاریان ممتاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ۱۱رتبه ی برتر از ۱۶ رتبه دست یافتند و در مجموع تیم قرآنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مقام نخست این دوره از مسابقات نائل آمد.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که با تلاوت اکبر سلامی، قاری برتر کشور آغاز شد، پس اعلام نتایج، هدایای نفرات برتر به همراه لوح تقدیر، توسط احمد بن محمد الرواحی رئیس عقیدتی ارتش عمان و رئیس مرکز فرهنگ و علوم این کشور اهدا شد.

همچنین نشان نظامی ارتش عمان به مجید گلشادی مسئول تیم اعزامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نشان وزارت دفاع به رئیس عقیدتی ارتش عمان اهدا شد.

در ادامه این مراسم مجید گلشادی نماینده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و مسئول تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران، در سخنانی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، یگانه عامل وحدت مسلمانان، قرآن کریم است، به برگزاری شش دوره مسابقات دوجانبه قرآن کریم با عنوان دوستی ایران و عمان اشاره کرد و گفت: با تدبیر فرماندهان نیروهای مسلح دو کشور، برگزاری این مسابقات، موجب وحدت و یکپارچگی در میان نیروهای مسلح دو کشور دوست و مسلمان شده است و باید از این موقعیت به دست آمده در راستای نشر و گسترش عظمت و جایگاه قرآن کریم و نقش وحدت آفرین آن در بین کشورهای اسلامی استفاده کرد.

وی در پایان افزود: امیدوارم به لطف خداوند متعال در سال آینده، شاهد برگزاری هفتمین دوره این مسابقات در جمهوری اسلامی ایران باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار