|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۶۵

هروی در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران:

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا بر حمایت مجالس ایران و ایتالیا جهت توسعه مناسبات دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در دیدار با اتوره رزاتو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران، با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران و ایتالیا بر ضرورت افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه مناسبات پارلمانی تاکید کرد و گفت: افزایش رفت وآمدها میان مقامات پارلمانی دو کشور نقش موثری در ارتباطات دوستانه فی مابین دارد.

وی از حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در مجلس شورای اسلامی برای توسعه مناسبات دو کشور خبر داد و افزود: توانمندی های دو کشور در عرصه های مختلف بسیار فراتر از حجم فعلی مراودات دو کشور است که می بایست از آنها در توسعه مناسبات در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بهره گرفت.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا با اشاره به رویکرد جدید ایران در عرصه دیپلماسی، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش مناسبات با تمامی کشورها بر اساس رعایت احترام و متقابل است.

در ادامه این دیدار اتوره روزاتو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، گفت: توسعه ارتباطات دوستانه با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان مورد توجه جدی پارلمان ایتالیا قرار دارد.

وی بر اهتمام مجلس سنا ایتالیا به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در جهت توسعه ارتباطات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

روزاتو با اشاره به اهمیت گسترش همکاری های بین دو کشور درعرصه های مختلف، اظهار داشت: رویکرد پارلمان و دولت جدید ایتالیا بر توسعه همکاری های دو کشور استوار است.

وی بر لزوم رایزنی و مشورت بیشتر مسئولان دو کشور در خصوص مسائل دوجانبه ی منطقه ای تاکید کرد.

در این دیدار مراد هاشم زهی، جلیل جعفری و محمدسعید اربابی نمایندگان مردم نهبندان، خلخال و ایرانشهر نیز هر کدام به صورت جداگانه درباره مناسبات دو کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار