|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۰۷

معاون سابق سازمان انرژی اتمی در همایش " دلواپسیم ":

خبرگزاری تسنیم: معاون سابق سازمان انرژ ی اتمی و همرزمان احمدی روشن با اشاره به ویژ گی های این شهید گفت: اشکالات اقتصادی موجود و مسائل مدیریتی این حوزه بیشتر از تحریم ها مانع توسعه کشور شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، حسین آبنیکی معاون سابق سازمان انرژی اتمی و دوستان شهید احمدی روشن در همایش " دلواپسیم " با اشاره به بخشی از ویژگی ها و دیدگاه های شهید احمدی روشن اظهار داشت: شهید احمدی روشن مثل همه شما دانشجویان پس از فارغ التحصیلی تصمیم به اشتغال و کار می گیرد اما شاخص ها و ملاک های او برای کار مثل من و شما نبود، بلکه اولویت های نظام، دغدغه های رهبری و نیاز کشور برای او ملاک بود.

وی افزود: شهید احمدی روشن در آن شرایط وارد سازمان انرژی اتمی می شود و برای حضور در یوسی اف اصفهان گزینش می شود، در نهایت با مسائلی روبرو می شود و بعد وارد حوزه هسته ای در بخش غنی سازی می شود.

آبنیکی گفت: شهید احمدی روشن در مرداد ۸۵ وارد سایت نطنز شد و علی رغم سن کمش با ایمان به خداوند در تحولات جدی غنی سازی حضوری استراتژیک پیدا کرد و وارد تیمی می شود که اولین چرخه غنی سازی را راه اندازی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همت، عزم و تلاش و کوشش احمدی روشن باعثمی شود علی رغم همه تلاش های دشمنان برای جلوگیری از پیشروی کشور در این حوزه و مشکلات موجود در این زمینه برای او و خانواده اش در سال ۸۸ از سطح مدیریت وارد سطح معاونت و حوزه بازرگانی می شود و این در شرایطی بود که سرویس های امنیتی غرب قویترین تحریم ها را در این زمینه اعمال می کردند و یک جوان ۲۷،۲۸ ساله در برابر همه سرویس های امنیتی غرب قرار گرفت و به پیروزی هایی در این زمینه دست یافت.

معاون سابق سازمان انرژی اتمی افزود: ساختار این تحریم ها با اتکا به روحیه جوانی سست تر از تار عنکبوت است و جوانان ایران سال های سال با وجود این تحریم ها انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

آبنیکی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان ایران فشارهای خود را بیشتر می کردند، با تلاش امثال احمدی روشن غنی سازی ۲۰ درصدی صورت گرفت و احمدی روشن در این حوزه از افراد تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: فضای پیچیده امروز با اعتقاد به باورهای دینی و توسل به این شهدا که مسیر راه را نشان می دهند می تواند پشت سر گذاشته شود و ساختار این تحریم ها را ضعیف تر از تار عنکبوت می کند و قطعا در این شرایط قدرت های جهان ضعیف تر از این هستند که مانع پیشرفت و توسعه ما شوند.

معاون سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: آنچه که امروز مانع توسعه و پیشرفت کشور به اسم تحریم ها شده است، بیشتر از تحریم ها، مسائل اقتصادی و اشکالاتی است که در این حوزه وجود دارد و راه حل، استمرار اقتصاد مقاومتی و آنچه که رهبری به عنوان مدیریت جهادی فرموده اند، است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار