|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۲۰

بیانیه دبیران مراکز استان های جمعیت رهپویان:

خبرگزاری تسنیم: دبیران مراکز استان های جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای تاکید کردند: توقیف رسانه های منتقد بوی تناقض شعار و عمل می دهد.

به گزارش حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، دبیران مراکز استان های جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای به تشریح دیدگاه ها و مواضع خود در قابل مسائل داخلی، خارجی، فرهنگی و اقتصادی پرداخت و با اشاره به اینکه دولت باید به شعارهای اولیه اش مبنی بر آزادی بیان پایدار بماند، آورده است: توقیف رسانه های منتقد، بوی تناقض شعار و عمل می دهد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

تقارن برگزاری این نشست با حلول ماه رجب، یادآور اهمیت خودسازی و ارتباط بیشتر با خداوند متعال جهت انجام واجبات، پرهیز از گناهان و شکر نعمت های الهی است.

از مهمترین نعمت های خداوند، نعمت ولایت است که در عصر حاضر در ولایت فقیه متجلی شده است.

لذا اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در سراسر کشور با لبیکی جهادی به فرمان رهبر انقلاب، عزم خود را برای پیاده کردن شعار سال جزم نموده، تعالی فرهنگی را اولویت نخست و تحقق اقتصاد مقاومتی را فوریت اول کشور می دانند.

نکات فرهنگی

۱. در جامعه اسلامی، اهمیت بیشتر فرهنگ در مقایسه با سایر عرصه های زندگی به منزله روح به نسبت کالبد است.

لذا معتقدیم اقتصاد بدون فرهنگ و تربیت اسلامی، نتیجه ای جز انحطاط مشابه جوامع غربی در پی نخواهد داشت.

۲. از دولت یازدهم با زمامداری یک روحانی دارای سوابق متعدد انقلابی، در عرصه فرهنگ انتظار بیشتری می رود.

اگر فرهنگ فضای تنفس جامعه است که هست و اگر فضای فرهنگی کنونی جهان تحت تاثیر مراکز منتشرکننده پیام های مادی و شهوانی مملو از ذرات آلوده کننده است که هست چرا دولت محترم اصرار به فیلترزدایی از دستگاه تنفس فرهنگی جوانان مملکت دارد؟

۳. نمی توان مدعی پیروی از خمینی کبیر(ره) بود و همزمان برای خوشآمد عده ای سیاسی کار، دستور صریح امام را در ضرورت ممیزی قبل از انتشار آثار مکتوب کنار گذاشت! نمی توان عده ای را از نیاز به ارشاد و اندرز مستثنا نمود و همزمان لباس پیامبری را بر تن داشت که با وجود برتری رتبه نسبت به جبرائیل امین، از او طلب موعظه می کرد! نمی توان بیانیه لبیک به سخنان رهبری نوشت و همزمان هنر و هنرمند ارزشی را به رسمیت نشناخت!

۴. اگر به زعم سران دولت یازدهم نباید از انتشار عقاید مختلف در جامعه ترسید و اگر ممیزی آثار فرهنگی و نشر را می توان به وجدان عمومی جامعه واگذار کرد، چرا قضاوت درباره محتوای فیلمی مستند ساخته شده توسط عده ای دانشجوی انقلابی را به وجدان عمومی واگذار نمی کنند؟ چرا انتشار اثری دارای پشتوانه آثار و مکتوبات دارای مجوز ذنب لایغفر شمرده می شود؟ آیا معنی حمایت از جناح فرهنگی مومن و جوان انقلابی این است؟

نکات اقتصادی
۱. جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اعتقاد دارد تحقق اقتصاد مقاومتی جز با تقویت زیرساخت های تولید ملی و نگاه به ساخت درونی کشور و حرکت به سمت مردمی کردن اقتصاد میسر نخواهد شد. همچنین قانون هدفمندسازی یارانه ها را طرحی ملی و فراجناحی می داند که همه نیروهای انقلاب باید به موفقیت دولت یازدهم در این طرح کمک نمایند.

۲. متاسفانه دولت محترم در فرایند ثبت نام یارانه ها نشان داد به مر قانون عمل نکرده است. دولت می بایست حد و مرز ثروتمندان مستثنی از دریافت یارانه را بطور شفاف اعلام و از آنها می خواست مطابق قانون ثبت نام نکنند؛ اما بجای آن با عاطفی کردن موضوع و فقیر نامیدن یارانه بگیران برخلاف انتظار با ثبت نام بیش از ۹۰ درصدی مردم مواجه شد. اکنون نیز تنها راه، بازگشت به مسیر قانون و حذف ثروتمندان از دریافت یارانه با ابزارهای موجود طبق وعده وزیر محترم اقتصاد است.

سیاست داخلی
۱. ضرورت دارد نیروهای انقلاب در مسائل اصلی کشور وحدت داشته باشند. همه سلایق در جریان بزرگ اصولگرا با زدودن ناخالصی های شخصی وگروهی، تلاش برای تکثیر خالصین، گسترش دایره اصولگرایی و اتحاد بر محور اصول نگذراند راه برای عرضه اندام مجدد فتنه گران آمریکایی و جریان انحرافی شیطانی به عرصه سیاسی کشور و احیای دوقطبی های کاذب به مثابه دولبه یک قیچی باز شود.

۲. دولت یازدهم باید به شعارهای اولیه اش مبنی بر آزادی بیان و استقبال از نقد، پایدار بماند و سعه صدر بیشتری در مواجهه با منتقدان خصوصا جریان انقلابی کشور از خود نشان دهد. تحدید نمایندگان مجلس برای طرح سوال از قرادادهای نفتی و تهدید و توقیف رسانه های منتقد، بوی تناقض و دوگانگی شعار و عمل می دهد.

۳. برخورد افراطی دولت با یک مستند دانشجویی باتاخیر سوال برانگیز چند ماهه و حتی بدون مشاهده آن توسط برخی منتقدین بدون ورود به جزئیات مطالب منتشر شده در آن احتمالات دیگری را به اذهان متبادر می سازد که برنامه ریزی رسانه ای برای فرار از پاسخگویی به ناکامی در ثبت نام یارانه ها و جشن اشرافی کاخ سعدآباد از آن جمله است.

۴. رئیس جمهور محترم از لزوم شناسنامه دار شدن و تعیین جناح سیاسی منتقدین سخن گفته است. آیا از نگاه ایشان مردم کوچه و بازار که اکثرا عضو رسمی هیچ حزب و جمعیتی نیستند حق انتقاد ندارند؟ آیا عدم اقبال مردم به دعوت دولت برای انصراف از یارانه، رساترین فریاد انتقادی مردم شناسنامه دار ایران از سیاستهای اقتصادی دولت نیست؟ بهتر نیست رئیس جمهور محترم درخواست کنند تا ریخت و پاش کنندگان از بیت المال برای جشن های اشرافی نیز شناسنامه دار شوند؟ یا اجازه دهند تصویر شناسنامه رانت خواران قراردادهای نفتی مساله دار گذشته و رانت خواران ۶۵۰ میلیون یورویی کنونی برای مردم منتشر شود؟

۵. به دولت محترم توصیه می کنیم به هشدار دلسوزان انقلاب را نسبت به سوءاستفاده دشمنان از اختلافات قومی و مذهبی و دامن زدن آن توسط برخی جریانهای فرصت طلب سیاسی توجه کند.

سیاست خارجی
حرکت آغاز شده دولت محترم در مذاکرات هسته ای به شرط حرکت در مسیر ترسیم شده حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و با رعایت «عزت حکمت و مصلحت» مورد حمایت مردم و همه نیروهای انقلاب است. البته لازم است در این میان به برخی نکات دقت بیشتری صورت گیرد:

۱. دولت در اطلاع رسانی مذاکرات به مردم شفافیت بیشتری به خرج دهد و آنچه عمومی نیست را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.

۲. همچنانکه رهبر معظم انقلاب در دیدار از کارخانجات گروه مپنا اشاره کردند، زورگویی و عقب نشینی دشمن تابع ضعف و قوت ماست. لذا توجه بیشتر به ساخت درونی کشور برای جبران مشکلات و عقب ماندگی های اقتصادی مهمتر از نگاه به آزاد کردن پولهای بلوکه شده خودمان توسط دشمن است.

۳. رعایت خطوط قرمز نظام و ایجاد توازن بیشتر در مذاکرات گام نهایی هسته ای بسیار ضروری است تا آمریکا به بیان خواسته های نامشروع بیشترش طمع نورزد.

۴. در مذاکرات باید عدم " اعتماد به دشمن " شرط اساسی باشد. فریب کاری، بهانه جویی و عمل نکردن به تعهدات در ذات آمریکا و غرب نهفته است. تهدید همزمان با مذاکره چیزی نیست که بتوان در مقابل آن سکوت کرد.

۵. اگر آمریکایی ها پاسخ محکمی از جانب مذاکره کنندگان دریافت نکنند به سراغ بهانه های جدیدی چون به اصطلاح حقوق بشر و تروریسم خواهند رفت. دشمنی آمریکا با ما پایان ندارد مگر آنکه آمریکا از خوی شیطانی اش دست بردارد و یا ما اسلام عزیز را کنار بگذاریم و سرنوشت ملت و کشور خود را همچون برخی حاکمان خودفروخته منطقه به غرب واگذار کنیم.

فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه
دبیران مراکز استانها جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار