|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۵۱

مهدی محمدی در همایش «دلواپسیم»:

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: توافق ژنو، توافقی است که ماهیت انقلاب را هدف گرفته و موضوع هسته ای تنها یک سکو برای رسیدن به این هدف است.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، مهدی محمدی کارشناس مسائل بین المللی در گردهمایی توافقنامه ژنو که با عنوان «دلواپسیم» در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، طی سخنانی گفت: دلواپسی ما از بابت اساس انقلاب نیست بلکه دلواپسی ما از بابت آن دولتی است که به مردم وعده داده که چرخ زندگی مردم را خواهد چرخاند ولی آن را به پای حیوان چموشی به نام آمریکا گره زده که آن را به ته دره خواهد برد.

وی ادامه داد: مبادا روزی برسد که همین افراد به این نتیجه برسند که هدف را اشتباه رفته اند و راهی نیز برای بازگشت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به دلیل ماهیت انقلابی اش برای جامعه جهانی کشوری عادی نیست، گفت: آمریکا از روز اول گفت انقلاب ما را به رسمیت نمی شناسد و اساس دعوا در سال های گذشته این بود که ما گفته ایم که کشوری هستیم مثل کشورهای دیگر و اجازه نمی دهیم که غرب تکالیف بیشتری برای ما در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین کاری که توافق ژنو انجام می دهد این است که دوستان ما نوشته اند ما تا اطلاع ثانوی کشوری استثنا هستیم و شما حق دارید حقوقی که بقیه کشورها دارند به ما ندهید.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به توافق اولیه و گام نهایی توافق با کشورهای ۱ + ۵ تصریح کرد: معنای بند آخر توافق اقدام مشترک این است که ما تازه پس از عمل به همه خواسته های غرب کشوری عادی می شویم.

محمدی اضافه کرد: وقتی شما پذیرفتید که یک عضو استثنا در جامعه بین الملل هستید یعنی پذیرفته اید که باید استاندارد شوید و پروژه آمریکا این است که ما را استاندارد کند.

وی اساس مذاکره را پروژه استانداردسازی ایران از سوی آمریکا خواند و افزود: این مسئله محدود به انرژی هسته ای نخواهد شد و در قطعنامه اتحادیه اروپا دیدید که تأکید شده ایران باید استانداردهای اروپا را بپذیرد.

این کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد: مشکل بزرگ این است که دوستانی که بر سر کارند نیز قبول دارند که ایران باید استاندارد شود و از این منظر توافق ژنو توافقی است که ماهیت انقلاب را هدف گرفته و موضوع هسته ای تنها یک سکو برای رسیدن به این هدف است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار