|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۵۳

ایزدی در همایش منتقدین توافق ژنو:

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: دلواپسیم که به دغدغه های طرف مقابل توجه کنیم و در گام نهایی همه امتیازات را به طرف مقابل بدهیم اما امتیازاتی که مورد نیاز کشور است را نگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، فؤاد ایزدی استاد دانشگاه تهران در گردهمایی منتقدین توافق ژنو که با عنوان «دلواپسیم» در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، گفت: ما نباید توافق ژنو را سیاه و سفید ببینیم فرصت هایی هم در توافق وجود دارد که وزارت خارجه باید از آنها استفاده کند.

وی افزود: سؤالی که مطرح است این است که ما به دغدغه های طرف مقابل توجه کنیم و همه امتیازات را به طرف مقابل بدهیم و در گام نهایی نیز این امتیازات بیشتر هم باشد اما آن امتیازاتی که کشور نیاز دارد را نتوانیم بگیریم.

ایزدی گفت: این نگرانی وجود دارد که در گام نهایی نیز مانند توافق ژنو امتیازاتی بدهیم اما هیچ نگیریم و طرف مقابل نیز به تعهدات خود بی توجهی کند. دلواپسی ما این است که نگاه مسئولان باعثمی شود طرف مقابل ترغیب شود تا امتیازات بیشتری از ما بگیرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: آمریکا این هدف را دنبال می کند که نگذارد کشوری قدرتمندتر از رژیم صهیونیستی بشود و این موضوع ربطی به مسئله هسته ای ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی که وجود دارد این است که طرف مقابل همه امتیازات را می گیرد و هیچ اقدامی برای اجرای تعهدات خود نمی کند و این دلواپسی وجود دارد که توافقی که در سعدآباد در سال ۸۲ اتفاق افتاد دوباره تکرار شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار