|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۶۶

مهدی محمدی در همایش " دلواپسیم "

خبرگزاری تسنیم: عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به اهداف توافق ژنو گفت: توافق ژنو ماهیت انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، مهدی محمدی عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در همایش " دلواپسیم " که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهارداشت: دلواپسی ما بابت اساس انقلاب نیست، چون می دانیم کشتی بان انقلاب آن را به سلامت به مقصد می رساند.

وی گفت: دلواپسی ما بابت دولتی است که به مردم وعده داد که چرخ زندگی آنها را می چرخاند، ولی آن را به پای حیوان چموشی به نام آمریکا گره زد.

محمدی افزود: مبادا روزی برسد که این افراد به این نتیجه برسند که هدف را اشتباه رفته اند، ولی راهی برای بازگشت نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی کشوری عادی نیست و آمریکا در روز اول گفت که انقلاب و آرمان های آن را به رسمیت نمی شناسیم.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: اساس انقلاب اسلامی ایران این بود که اعلام می کردیم کشوری مثل دیگر کشورها هستیم و اجازه نمی دهیم که تکلیفی بیشتر از آنچه برای دیگر کشورها در نظر گرفته اید برای ما درنظر بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که توافق ژنو انجام می دهد و دوستان نیز آن را قبول کرده اند این است که ما تا اطلاع ثانوی استثنائیم و آنها حق دارند حقوقی که بقیه دارند به ما ندهند.

محمدی ادامه داد: اساس دعوای ما در همه سالهای گذشته این بوده است که تمام حقوقی که دیگران داشتهءاند ما هم باید داشته باشیم و ما استثنا نیستیم و ایند عوا ادامه خواهد داشت، جمهوری اسلامی ایران زیر این بار نرفت.

وی خاطرنشان کرد: اما در توافق ژنو مهمترین کاری که صورت می گیرد و دوستان نیز قبول کردند این است که ما استثنا هستیم یعنی تا اطلاع ثانوی حقوقی که ما داریم حق دارید به ما ندهید و تکالیفی که دیگران ندارند حق دارید به مان دهید. وی افزود گام اعتماد ساز یعنی اینکه تا تو طرف مقابل گام اساسی را برنداری ما با تو صحبت نمی کنیم.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به اینکه مهمترین پاراگراف توافق ژنو آخرین پاراگراف آن است گفت براین اساس ما به سیاست نظامی ما اعلام می کنیم که یک عضو عادی نیستیم و یک استثنائیم و وقتی شما پذیرفتید که یک استثنا هستید یعنی پذیرفته اید که استاندارد شوید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه آمریکا در ایران این است که ما را استاندارد کند. و ما در هیچ حوزه ای از نظر آنها استاندارد نیستیم. زیرا اساس انقلاب اسلامی مبتنی بر نفی استانداردهای آمریکایی و اساس ژنو این است که ما استاندارد شویم.

محمدی ادامه داد: در همین راستا ما اجازه می دهیم در مسائل مهم منطقه ای موشکی و در هر حوزه ای که در حال پیشرفت هستیم استاندارد شویم و اراده طرف غربی این است که ما را در نظمی قرار دهد که خود می خواهد.

وی با اشاره به اینکه مشکل بزرگ این است که دوستانی که برسر کارند قبول دارند که ما باید استانداردهای آمریکایی را بپذیریم گفت: ماهیت ارزشها و انقلاب اسلامی در این مسئله مورد نظر آنهاست و مسئله هسته ای نیست بلکه مسئله هسته ای سکویی است که آنها را به سمت مسائل ماهیت توافق هسته ای انقلاب اسلامی پرتاب می کند و از این منظر توافق ژنو توافقی است که ماهیت انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است و در این بین مسئله هسته ای تنها بهانه است.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در پایان گفت: اینجا باید همگی دلواپس باشیم و دلواپسی ها بیشتر باشد و جلوی این فرآیند بایستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار