|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۸۱

ایزدی در گردهمایی منتقدین توافقنامه ژنو:

خبرگزاری تسنیم: استاد دانشگاه تهران گفت: هضم ایران قدرتمندتر از رژیم صهیونیستی برای آمریکا سخت است.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، فواد ایزدی استاد دانشگاه تهران در گردهمایی دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران با عنوان دلواپسیم که در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد اظهار داشت: در ابتدای بحثباید این موضوع را مطرح کنم که نظر کارشناسی در مورد توافقنامه ژنو را نباید سیاه و سفید و از صفر تا ۱۰۰ دید. بلکه در این توافقنامه فرصت هایی وجود دارد که وزارت امور خارجه باید ازآن فرصت ها استفاده کند.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که ما در کشور مشکلات اقتصادی و تحریم هایی را شاهد هستیم که این تحریم ها درآمد کشور را پایین آورده است. اما سوالی که باید مطرح شود این است که اگر ما به نظرات طرف مقابل توجه کنیم و حق غنی سازی خود را به نظر افرادی مانند جان کری مشروط کنیم و به آنها امتیازات ارائه دهیم آیا طرف مقابل قرار است امتیازاتی را به ما بدهد.

استاد دانشگاه تهران افزود: بحثاین است که امکان توافق وجود دارد اما این نگرانی هم وجود دارد که در گام نهایی مانند توافق ژنو امتیازاتی بدهیم اما در توافق نهایی به تعهدات ما بی توجهی شود.

ایزدی گفت: در سال ۲۰۰۸ میلادی در کنگره آمریکا قانونی وضع شد که براساس آن اجازه ندهند هیچ کشوری در خاورمیانه از رژیم صهیونیستی قدرتمندتر شود. لذا برای آنها مشکل است که ایران از رژیم صهیونیستی قدرتمند شود و وظیفه آمریکا براساس قانون جلوگیری از رشد ایران است که این ربطی به موضوع هسته ای ندارد.

وی با بیان اینکه بحثهسته ای بهانه ای در دست آمریکایی ها است، خاطرنشان کرد: نگرانی که وجود دارد این است که طرف مقابل همه امتیازات را بگیرد و هیچ اقدامی برای اجرای تعهدات خود نکند و این دلواپسی وجود دارد که توافق سعدآباد دوباره تکرار شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار