|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۳۶

احمدی خبر داد /

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهش و فناوری وزیی علوم با اشاره به تفاهم نامه های اخیر وزارت علوم با برخی از وزارتخانه ها گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از طرح های وزارت نفت در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست خبری با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره شیخ بهایی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره با توجه به جهت گیری های نظام و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای اهمیت اقتصاد و اقتصاد دانش بنیان که مورد تأکید همه ارکان نظام از مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: جشنواره شیخ بهایی با توجه به بحثفناوری و کارآفرینی کارایی بیشتری دارد و برگزاری ۱۰ دوره این جشنواره نشان دهنده اهمیت آن برای کشور و مسئولان وزارت علوم در دوره های مختلف بوده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به بحثفرهنگ سازی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: از بُعد فرهنگ سازی تقویت و بالابردن سطح علمی نیروهای فعال کشور در عرصه علم و دانش و برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه این جشنواره می توان بسیار مهم و بااهمیت بوده و به توسعه فناوری و عرضه مسائلی که مورد نیاز کشور است بپردازد.

احمدی افزود: بدترین حالت برای شرکت های دانش بنیان این است که فناوری را تولید کنند که صنایع خودمان از آن استفاده نکنند.

صنعت هنوز ارتباط تنگاتنگی با فناوری داخلی ندارد

وی با اشاره به اینکه صنعت هنوز ارتباط تنگاتنگی با فناوری داخلی ندارد، اضافه کرد: در جلسات متعددی که ما مسئولان و نمایندگان مجلس داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید ارتباط صنعت و دانشگاه از اینکه هست نزدیکتر شود و به همین دلیل معاونت پژوهشی وزارت علوم به دنبال عقد تفاهم نامه و همکاری های مهمی با وزارتخانه های مختلف در اجرای طرح های صنعتی است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: طی چند روز گذشته جلسه ای بین وزیر علوم و نفت برگزار شد که امیدواریم تبدیل به تفاهم نامه مشترک شود.

احمدی افزود: بر این اساس حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از طرح های وزارت نفت برای ۱۹ پروژه کلان در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه جلساتی را با مسئولان وزارت دفاع قبل از عید برگزار کرده ایم، گفت: تفاهم نامه ای در این زمینه امضاء شد و قرار شد پروژه های مشترکی را با این مجموعه داشته باشیم و وزارت دفاع متعهد شده که حداقل ۵۰ درصد سهم خود را در طرح های کلان ملی بپردازد.

احمدی همچنین از اعلام تعدادی پروژه های صنعتی متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرا به دانشگاه ها خبر داد و گفت: قرار است به زودی فهرست این پروژه های کلان صنعتی نهایی شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: همچنین با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سازمان محیط زیست جلساتی داشته ایم که قرار شد به یک تفاهم نامه نهایی منجر شود.

احمدی در پاسخ به سؤالی در زمینه طرح های مورد توجه در این تفاهم نامه ها گفت: در حال حاضر تفاهم نامه ها در حوزه ۳ سطح از طرح های خُرد، متوسط و بزرگ منعقد می شود و تاکید کردیم طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار