|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۴۷

جهانگیری:

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم حل مشکلات و کاستی های موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: شرایط کتابخانه ملی باید به گونه ای باشد که اندیشمندان کشور این کتابخانه را خانه خود بدانند.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر شنبه پس از بازدید از بخشهای مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در نشستی با حضور معاونین و مدیران این سازمان با اشاره به گزارشهای ارائه شده مبنی بر اینکه به دلیل عدم حمایت دولتهای گذشته روند تکمیل زیرساختهای سازمان از سال ۸۴ متوقف شده افزود: اوج درآمدهای کشور در سال ۸۴ و پس از آن بوده و میزان این درآمدها در تاریخ کشور بی سابقه است اما جای تاسف است که شنیده می شود کمک به این گونه موضوعات فرهنگی متوقف شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده ازسوی مسئولین سازمان خاطرنشان کرد: دولت برای رفع این مشکلات اهتمام ویژه دارد و درصورت نیاز به همکاری وزارتخانه ها و سایر دستگاه های اجرایی، بخشنامه های لازم را ابلاغ خواهدکرد.

جهانگیری افزود: باید مشکلات و کاستی ها مشخص شود و میزان منابع و اعتبارات مورد نیاز به طور دقیق معلوم گردد تا بتوان برای آن راهکاری پیدا کرد.

معاون اول رییس جمهور سازمان اسناد وکتابخانه ملی را یکی از اصلی ترین مراکز نگهداری کتاب و اسناد کشور توصیف کرد وگفت: دولت تدبیر وامید عزم واراده ای جدی در جهت حمایت از این سازمان دارد.

در این نشست سیدرضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گزارشی از شرایط و وضعیت فعلی سازمان ارایه کرد و با اشاره به برخی مشکلات موجود خواستار امکان جذب نیروی انسانی کارآمد و حمایت بیش از پیش دولت از سازمان شد.

معاون ارشد سازمان نیز در این جلسه با بیان اینکه کتابخانه های ملی و مراکز آرشیو در تمام دنیا به عنوان مظهر ملی محسوب می شوند خواستار توجه بیشتر به این سازمان شد و افزود: زیرساختهای فناورانه در این سازمان تا سال ۸۴ به روز بود که متاسفانه از آن سال به بعد متوقف شد و مشکلاتی را برای سازمان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برخی پروژه های ملی همچون طرح جامع اتوماسیون اداری برای ساماندهی اسناد الکترونیک خاطر نشان کرد: سازمان در حال حاضر در این بخشها با مشکل روبروست و نگرانی هایی را برای نگهداری اسناد ایجاد کرده است.

معاون کتابخانه، معاون اسناد و معاون پشتیبانی نیز هرکدام در سخنانی به بیان دیدگاه ها و مشکلات پرداختند و دغدغه های موجود در سازمان را مطرح کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار