|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۸۴

نادران در نطق میان دستور:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت خواستار افزایش ۸۵درصدی قیمت حامل های انرژی بود اما مجلس مخالفت کرد، گفت: آقای روحانی کتمان حقیقت و اظهار ناقص آن، با راستگویی ناسازگار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم و روز کارگر و سالگرد مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: نقل است که قبل از انقلاب مجری در معرفی حضرت آیت الله دستغیب گفت که صاحب گناهان کبیره، وی متواضعانه گفت گه البته صاحب قلب سلیم هم هستم، امروز این حکایت ما با دولت است.

وی با بیان اینکه لازم است در بعضی از حوزه های اقتصادی از جمله هدفمندی یارانه ها به نکات ضروری اشاره کنم، افزود: در لایحه بودجه ۹۳، دولت الحاقیه ای برای یارانه ها فرستاد که براساس آن اجازه می خواست که ۵۲ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی درآمد کسب کند که این به معنای افزایش متوسط ۸۵ درصدی قیمت حامل های انرژی بود و مجلس به حق، به دلیل مبهم بودن اقدام دولت، آن را تصویب نکرد و از دولت خواست تا خرداد ماه پیشنهاد کامل خود را در این زمینه به مجلس بیاورد.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: شورای نگهبان در مورد تکلیف دولت در مورد هدفمندی یارانه ها سؤال داشت و این بار در جلسه ای که در دفتر حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس، تشکیل شد، نمایندگان کمیسیون حداکثر درآمد قابل تحقق را ۴۲ هزار میلیارد تومان اعلام کردند ولی بنابر اصرار نمایندگان دولت، جلسه با ۴۸ هزار میلیارد تومان موافقت کرد، اما امروز غیر منصفانه به مردم گفته می شود که اگر دولت به مصوبه مجلس عمل می کرد، قیمت حامل های انرژی باید ۷۰ درصد افزایش می یافت.

نادران در همین زمینه، تصریح کرد: اولا اگر شما نمی خواستید، چرا اصرار داشتید؟ چرا نمی گویید که اگر ۵۲ هزار میلیارد تومان پیشنهادی شما در مجلس تصویب می شد، چه بلایی بر سر ملت می آمد؟ آقای روحانی کتمان حقیقت و اظهار ناقص آن با راستگویی ناسازگار است.

وی افزود: این خط نادرست در فرم های ثبت نام یارانه هم دیده می شود. در این فرم آمده است که " به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی صرفا افراد نیازمند می توانند نسبت به تکمیل فرم تقاضای یارانه اقدام کنند "، همچنین در این فرم آمده است که " به موجب این قانون ارائه هرگونه اطلاعات نادرست موجب استرداد و جریمه نقدی به میزان ۳ برابر یارانه دریافتی خواهد بود "، سؤالی که مطرح می شود این است که اولا، مجلس ده ها مصوبه و صدها حکم در بودجه داشته است، چرا شما در تمام آن موارد نمی گویید که به موجب قانون مصوب مجلس ما این امتیاز را نمی دهیم. به عنوان مثال چرا نمی گویید که افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و طرح تحول نظام سلامت و صدها طرح عمرانی ملی و استانی براساس مصوبه مجلس انجام شده است؟ سواره از پیاده چه خبر دارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: صاحبان ثروت های چند صد میلیاردی و میلیاردرهای دولتی و غیر دولتی به شکل مشمئزکننده ای با شیوه ضد تبلیغ، هر روز از مردم می خواهند که انصراف دهند، البته مردم هم پاسخ دادند. از یکی از مسئولان صداوسیما نقل شد که گلایه کرده و گفته که دولت گفته که شما تبلیغات کنید و ما درصدی از این انصراف را به شما می دهیم، اما ما امروز مستحق فحش و ناسزا شده ایم که بنده عرض کردم که اتفاقا درست بوده است، چون آنچه که ملت داده اند، دولت با صداوسیما نصف کرده است.

نادران ادامه داد: آقای روحانی به جای متهم کردن این و آن و آدرس غلط دادن، آسیب شناسی را از خود و دوستانتان آغاز کنید و صادقانه و خاضعانه از اشتباهی که شده، عذرخواهی کنید. تخریب مجلس در افکار عمومی چه سودی دارد؟ مشاوران تندرو و کج فهم را از خود دور کنید و از سرنوشت رؤسای جمهور گذشته عبرت بگیرید.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: وزیر شما اعلام می کند که اسامی ۱۰ میلیون نفر افراد ثروتمند را در اختیار داریم، پس چرا ماه ها معطل کردید؟ ما باید پشت هم باشیم تا بتوانیم بار سنگین تورم و رکود را از دوش مردم برداریم. البته اگر این بی مهری ها نبود، بنده از همین مختصر گفتار هم خودداری می کردم، کما اینکه در طول مدت انجام طرح یارانه ها سکوت کرده بودم.

نماینده مردم تهران در مجلس به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره و تصریح کرد: در مورد مذاکرات هسته ای به عنوان نماینده مردم اعلام می کنم که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مردم در مجلس در جریان جزئیات مذاکرات نیستند و ما به حق دلواپسیم و اعلام می کنیم که هر توافقی که منجر به محدود کردن حق غنی سازی و سطح آن و یا به فراتر از مقولات هسته ای برود، از نظر ما مردود است و مجلس در زمان خودش به وظیفه اش عمل می کند.

نادران در پایان خاطر نشان کرد: در باب مبارزه با مفاسد اقتصادی خون دل بسیار است. فقط می گویم که اگر دولت اراده دارد که حقوق ملت را استیفا کند، کافی است به جای مطالبه ۴ میلیارد دلاری، ۸۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی را از گردن کلفت ها پس بگیرد. مگر نه این است که این اسامی باید در جیب رئیس جمهور باشد و بر مناره گفته شود؟ لااقل اسامی بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان را به مردم بگویید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار