|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۳۷

معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نه دولت نه مجلس به آمایش منطقه کاری ندارند و آن را مورد بررسی قرار نمی دهند زیرا در جاهایی صنایعی به کار برده شده که امکانات لازم جهت ایجاد آن صنعت در منطقه وجود ندارد.

سید احمد آوایی در حاشیه حضور در جمع مسئولان، مردم و دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول که به دعوت تشکل مستقل دانشجویی انصارالزهرا(س) برگزار شده بود اظهار کرد: توسعه دزفول یک بحثمفصل است که نیاز به همایش و افراد مجرب و حضور بخش خصوصی دارد.

وی اضافه کرد: توسعه یک بحثعلمی، دانشگاهی و سنگین و یکی از مفاهیم مدرن جوامع امروزی است که باید به آن توجهی جدی شود.

معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دزفول در مسیر شهرهای بزرگ کشور و در مسیر توسعه قرار دارد و دارای ظرفیت های بی نظیر در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: توسعه، مفهومی فراتر از رفاه، اشتغال و معیشت داشته و تبدیل تمدن به تمدنی دیگر است که نمی تواند یک بعدی باشد بلکه نیازهای همه جانبه بشری را دربر می گیرد.

آوایی در مورد آمایش منطقه افزود: نه دولت نه مجلس به آمایش منطقه کاری ندارند و آن را مورد بررسی قرار نمی دهند و امروز شاهد هستیم که در جاهایی صنایعی به کار برده شده است که امکانات لازم جهت ایجاد آن صنعت در منطقه وجود ندارد.

معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نگرش مدیران در توسعه بسیار مهم است و ممکن است خود از موانع رشد باشد.

وی بیان کرد: مدیران باید جرات تصمیم گیری داشته باشند و آن دسته که سالم نیستند و ترسیده اند و از حسابرسی دیوان محاسبات و دیگر سازمان های ناظر نترسند.

آوایی در سؤالی در مورد توسعه تک بعدی گفت: توسعه باید همه جانبه باشد و اگر توسعه تک بعدی و تنها اقتصادی باشد کاریکاتوری است.

وی در مورد محدودیت ها بیان کرد: ما نباید محدودیت های فراتر از قوانین را برای مردم ایجاد کنیم تا معادلات روحی مردم به هم بخورد و آرامش خود را از دست دهند ما باید در محدوده قوانین و نه فراتر از آن گام برداریم.

معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در مورد توسعه دزفول گفت: در مسیر توسعه دزفول بعید می دانم کسی مخالف باشد زیرا اختلافات سلیقه را باید کنار بگذاریم زیرا خداوند در قرآن اختلافات را رد نکرده بلکه تنازعات را نهی فرموده است.

آوایی درباره وظیفه دولت در برابر اشتغال اظهار کرد: دولت باید زمینه ساز اشتغال باشد نه ایجادکننده آن، و از طریق مقررات زدایی و قوانین که مخل تولید است را شناسایی کنند و روند تولید را ارتقا دهند تا زمینه اشتغال نیز فراهم گردد.

معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اشتغال در دزفول به ویژه در مورد کسانی که کارآفرین هستند تصریح کرد: سیستم دولت باید به سرمایه گذاران اهمیت دهد و امنیت سرمایه گذاری آنان را فراهم کند.

وی در مورد اعتبارات خوزستان اضافه کرد: مشکل اصلی خوزستان بودجه نیست بلکه اعتبارات به طور مناسب از سوی دولت و دولت های قبلی به خوزستان تخصیص یافته است بلکه سوء مدیریت ها مانع پیشرفت این مدیران هستند.

انتهای پیام / ۷۲۰۰۱ / ع۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار