|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۶۰

نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور:

خبرگزاری تسنیم: جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه ای از رئیس جمهور خواستند اسامی بدهکاران کلان بانکی را برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، طی نامه ای به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان خواستار انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی شدند.

در این نامه به امضای ۱۵ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تهیت

احتراما چنانچه استحضار دارید مطالبات معوق بانک ها باعثشده تا قدرت وام دهی و تحرک این موسسات را تحت الشعاع قرار داده و امکان تأمین سرمایه ثابت و درگردش واحدهای تولیدی نیمه تمام و به بهره برداری رسیده را با مشکل مواجه نمایند این مشکلی تاحدی نمود پیدا کرده که براساس نظرسنجی ها در صدر مشکلات واحدهای تولیدی قرار دارد. در طول ساله های گذشته اقدامات خود بانک ها بانک مرکزی قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای وصول این مطالبات ره به جایی نبرده و فرصت های فراهم شده توسط مجلس شورای اسلامی برای استمهال بازپرداخت بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی ورهاوردی نداشته است. به نظر می رسد که یکی از راه های وصول سریعتر این مطالبات استفاده از اهرم افکار عمومی خصوصا برای بدهکاران عمده سیستم بانکی است.

از انجا که این اقدام باعثمی شود تا تعارفات و رودروایستی ها کم اثر و گامی عملی برای وصول مطالبات باشد، انتظار دارد دستور فرمایید لاعقل فهرست بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان که بدهی معوق دارند را برای اطلاع عموم منتشر نمایند.

الیاس نادران، جعفر قادری، احمد توکلی، عثمان احمدی، حجت الاسلام مصباحی مقدم، محمد مهدی مفتح، غلامرضا تاج گردون، رحیم زارع، محمد حسن نژاد، محمدرضا پورابراهیمی، رجایی، هادی قوامی و حسین زاده بهرامی

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار