|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۶۴

متن نامه اقتصاددانان مجلس به رئیس جمهور /

اقتصاددانان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار انتشار فهرست بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان که بدهی معوق دارند شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، اقتصاددانان مجلس در نامه ای به رئیس جمهور خواستار اعلام فهرست بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان بانک ها شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی، احتراماً چنانچه استحضار دارید مطالبات معوق بانک ها باعثشده تا قدرت وام دهی و تحرک این موسسات را تحت الشعاع قرار داده و امکان تامین سرمایه سابق و در گردش واحدهای تولیدی نیمه تمام و به بهره بر داری رسیده را با مشکل مواجه نماید. این مشکل تا حدی نمود پیدا کرده که بر اساس نظرسنجی ها در صدر مشکلات واحدهای تولیدی قرار دارد.

در طول سال های گذشته اقدامات بانکها، بانک مرکزی، قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای وصول این مطالبات راه به جایی نبرده و فرصت های فراهم شده توسط مجلس شورای اسلامی برای استمهال بازپرداخت بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی رهاوردی نداشته است، به نظر می رسد که یکی از راه های وصول سریعتر این مطالبات استفاده از اهرم افکار عمومی خصوصاً برای بدهکاران عمده سیستم بانکی است.

از آن جا که این اقدام باعثمی شود تا تعارفات و رودربایستی ها کم اثر و گامی عملی برای وصول مطالبات باشد انتظار دارد دستور فرمایید لااقل فهرست بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومانی که بدهی معوق را دارند برای اطلاع عموم منتشر نمایند.

این نامه به امضای حدود ۱۵ نفر از اقتصاددانان مجلس رسیده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار