|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۸۷

نامه اقتصاددانان مجلس به رئیس جمهور

اقتصاددانان مجلس شورای اسلامی در نامه ای از رئیس جمهور خواستند تا فهرست بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان را برای اطلاع عموم منتشر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، اقتصاددانان مجلس شورای اسلامی در نامه ای از حسن روحانی رئیس جمهور خواستند تا فهرست بدهکاران بانکی منتشر شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تهیت

احتراما چنانچه استحضار دارید مطالبات معوق بانک ها باعثشده تا قدرت وام دهی و تحرک این مؤسسات را تحت الشعاع قرار داده و امکان تأمین سرمایه ثابت و در گردش واحدهای تولیدی نیمه تمام و به بهره برداری رسیده را با مشکل مواجه کند.

این مشکل تا حدی نمود پیدا کرده که بر اساس نظرسنجی ها در صدر مشکلات واحدهای تولیدی قرار دارد.

در طول سال های گذشته اقدامات خود بانک ها، بانک مرکزی، قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای وصول این مطالبات ره به جایی نبرده و فرصت های فراهم شده توسط مجلس شورای اسلامی برای استمهال بازپرداخت بدهی، اشخاص حقیقی و حقوقی رهاودی نداشته است، به نظر می رسد که یکی از راه های وصول سریع تر این مطالبات استفاده از اهرم افکار عمومی خصوصا برای بدهکاران عمده سیستم بانکی است.

از آنجا که این اقدام باعثمی شود تا تعارفات و رودربایستی ها کم اثر و گامی عملی برای حصول مطالبات باشد، انتظار داریم دستور فرمایید لااقل فهرست بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان که بدهی معوق دارند را برای اطلاع عمومی منتشر کنند.

جعفر قادری

غلامرضا مصباحی مقدم

محمدرضا پورابراهیمی

هادی قوامی

الیاس نادران

احمد توکلی

غلامرضا تاجگردون

رحیم زارع

حسن نژاد

حسین زاده

احمدی

حجت الاسلام رجایی

هادی قوامی

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار