|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۱۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از برپائی اولین جلسه هماهنگی میان وزارتخانه ها و نهادهای ایرانی جهت برگزاری نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی در باکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پاک ایین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرگزاری آذری ترند از برپائی اولین جلسه هماهنگی میان وزارتخانه ها و نهادهای ایرانی جهت برگزاری نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی در باکو خبر داد.

وی گفت: به دنبال تعیین روسای کمیسیون مشترک از سوی ایران و جمهوری آذربایجان در سفر الهام علیف به ایران، جلسه هماهنگی این کمیسیون به ریاست وزیر مارتباطات و فناوری اطلاعات اقای دکتر واعظی در محل وزارت مذکور برگزار شد.

وی با تاکید براینکه برگزاری این جلسه نشاندهنده جدیت ایران برای پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور اذربایجان به ایران است افزود: در این نشست که نمایندگان وزارت خانه های امورخارجه، نفت، نیرو، حمل و نقل، کشاورزی، تجارت، صنعت و معدن، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی و سازمان منطقه آزاد ارس حضور داشتند، پیشنهادات متعددی در خصوص توسعه همکاریهای اقتصادی ایران با کشور آذربایجان مطرح شد.

پاک آیین ادامه داد: در این نشست مقرر گردید تمام دستگاههایی که پیشنهادات خاصی در مورد زمینه های همکاری فیمابین ایران آذربایجان دارند از طریق وزارتخانه یا دستگاه ذیربط مراتب را به کمیسیون جهت بررسی نهایی ارسال کنند.

پاک آیین تصریح کرد: سیاست دولت ایران مبنی بر توسعه ارتباطات کشورمان با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان فرصت ارزنده ای برای شناخت و بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی دو کشور است.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز آقای " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان به ایران گفت خوشبختانه فضای همکاری بسیار خوبی بین دو کشور ایجاد شده و دیدگاه | های قابل اجرائی که دو کشور برای توسعه همکاری | ها در این نشست ارائه کردند، بسیار امیدوار کننده ارزیابی می شود.

انتظار می رود نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در اوایل ماه اوت در باکو برگزار شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار