|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۲۹

انصاری در همایش گرامیداشت روز معلم:

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته شود، گفت: البته راه آن، وادادگی، تسلیم، انفعال و درشت گویی بی حاصل نیست بلکه این ملت منطق دارد و می تواند با دنیا حرف بزند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارس، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز معلم در شهرستان شهریار با بیان اینکه نقشه جامع علمی کشور و سند توسعه تحول آموزش و پرورش آماده است، اظهار داشت: آقای فانی(وزیر آموزش و پرورش) برنامه ها و بسته سیاستی خوبی را آماده و به دولت ارائه کرده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه این کشور براساس آموزه های اسلامی اداره می شود و باید به دور از فقر و نادانی بوده و برخوردار از سطح درآمد سرانه بالا باشد، گفت: باید جشن پایان بی سوادی را همراه با جشن رفع فقر گرفت.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: برای رسیدن به نقطه رفع فقر، جز تدبیر و امید به آینده و استفاده بهینه از امکانات راه دیگری وجود ندارد.

انصاری با تاکید بر اینکه در دنیا رقابت فشرده ای بین کشورها شکل گرفته است، گفت: ایران در این موقعیت حساس جهانی با پرچمی که بلند کرده وظیفه اش بسیار سنگین است و با وضعیت فعلی نمی توان به اهداف سند چشم انداز رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به سفرهای استانی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در هر استان دو گلایه مطرح می شود که اول رشد بیکاری و دوم گلایه از طرح های عمرانی نیمه تمام است که این طرح ها خود موجب هدر رفتن ثروت ملی و در واقع تولید می شود.

وی با تاکید کرد: اولویت یک کشور ساماندهی اقتصاد براساس اقتصاد مقاومتی است.

انصاری در ادامه درباره برخی انتقادها، به سیاست خارجی دولت نیز اظهار داشت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی موضوع نگاه به بیرون مرزها و بازارهای جهانی، منطقه ای، خاورمیانه و تعامل با اقتصاد جهانی و استفاده از سرمایه های خارجی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه هزینه های ظالمانه ای که تحریم های ظالمانه بر این ملت تحمیل کرده باید با قدرت منطق و خرد از سر این ملت برداشته شود، افزود: این ملت شایسته تحریم نیستند و یا برای تبدیل پولشان ۳۰ درصد هزینه بپردازند و این مردم را نباید لابی صهیونیسم با تحریم های ظالمانه تحت فشار بگذارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بر همین اساس اضافه کرد: البته راهش وادادگی، تسلیم، ماجراجویی، درشت گویی بی حاصل و انفعال نیست بلکه این ملت منطق و حقوق دارد و می تواند با دنیا حرف بزند و اگر به درستی سخن گفته شود گوش برای شنیدن هست.

وی در عین حال به موضوعی که رئیس جمهور مبنی بر دهان علیه خشونت و تروریسم در سازمان ملل مطرح کرد اشاره و تصریح کرد: آیا مبارزه با آمریکا و صهیونیسم که ما را متهم به خشونت گرایی می کردند بهتر از این می شد؟

انصاری با تاکید بر اینکه آقای رئیس جمهور یک دیپلمات حرفه ای است، یادآور شد: وی از روز اول تشخیص داد در عرصه مبارزه با آمریکا و اسرائیل باید آنچه به ناحق به مردم تحمیل کرده اند از سر ملت بردارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: امروز سرداران عرصه دیپلماسی کشور براساس اصل عزت، حکمت و مصلحت که مقام معظم رهبری مطرح کردند و تدابیر شخص آقای رئیس جمهور و فرماندهی آقای ظریف و تیمش در حال مبارزه با تحریم کنندگان این ملت هستند و مبارزه با ظالمینی که سعی کردند حق قانونی هسته ای را از ملت ما بگیرند.

وی تاکید کرد: این سرداران عرصه دیپلماسی در مبارزه ای نفس گیر دشمن را به عقب نشینی وادار کردند؛ گام اول در مذاکرات پیروزمندانه بود و دیوار تحریم ها شکسته شد.

انصاری با اشاره به برداشتن تحریم دارو و هواپیمایی اظهار داشت: آیا سلامت و امنیت مردم اهمیت ندارد؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: بخشی از دارایی ها آزاد و در حال بازگشت به کشور است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه اطلاع رسانی دولت و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید این سامانه را راه اندازی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در بخش پایانی سخنانش به مراسمی که در روز میلاد حضرت زهرا(س) توسط همسر رئیس جمهور برگزار شد اشاره و خاطرنشان کرد: در این مراسم سخنرانی یکی از زنان فرهیخته به مناسبت حضرت زهرا(س) صورت گرفت و به شرکت کنندگان ۵ سکه داده نشد بلکه به پنج تن از بانوان فرهیخته یک سکه اهدا کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار