|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۷۹

آیت الله نوری همدانی: ‏

یکی از مراجع تقلید گفت: اگر همه مسلمانان با یکدیگر اتحاد و همکاری داشته باشند، می توانند در برابر دشمنان بایستند و پیروز میدان شوند.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با تعدادی از دانش آموختگان نخبه مدارس علوم اسلامی اهل سنت جنوب ایران با اشاره به اینکه شیعه و سنی مشترکات بسیاری از جمله قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اسلام دارند اظهار کرد: در این میان دو گروه به وجود آمده است عده ای که تابع مکتب اهل بیت(ع) هستند و عده ای که راه دیگری را در پیش گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت اجتهاد نیز با توجه به ایجاد این دو گروه متفاوت شده است، بر اساس روایاتی که در کتاب های اهل سنت و شیعه وجود دارد، پیامبر اکرم(ص) پیش بینی همه امور را داشته و می دانستند در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

این مرجع تقلید به حدیثثقلین اشاره کرد و گفت: قرآن و اهل بیت(ع) همواره با یکدیگر بوده و تا قیامت با هم هستند و از هر خطایی مصون هستند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در مطالعه روایات و احادیثباید دقت داشته باشیم، زیرا احادیثجعلی وجود دارد که ممکن است آدمی را به اشتباه بیندازد، از این رو باید با شناخت معیارهای اهل بیت(ع) احادیثو روایات درست را بسنجیم و به آنها اجتهاد کنیم.

وی عنوان داشت: رهبر باید با تقوا باشد تا بهانه ای به دست دشمنان ندهد و بتواند با آنها به مبارزه بپردازد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام همه را به اتحاد و برادری سفارش کرده است تاکید کرد: دشمنان به دنبال نابودی شیعه و اهل تسنن هستند همه تلاش ها باید در راستای اتحاد در برابر آمریکا و صهیونیست باشد، زیرا آنها دشمنان همه مردم هستند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دشمن همواره به دنبال نابودی مسلمانان است ما باید با اتحاد، مناظره و گفت وگو به پا خیزیم و تنها تماشاگر نباشیم.

وی تصریح کرد: مسلمان کسی است که در برابر دشمنان به میدان بیاید در این راستا خوب است افراد از میان خود فردی که شجاع، مدبر و توانمند است را انتخاب و همگی پشت سر او حرکت کنند.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار