|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۷۷

لاریجانی در دیدار نمایندگان ادوار مجلس:

رئیس مجلس با بیان اینکه تمام بخش های کشور باید از مذاکرات دفاع کنند افزود: در مذاکرات سیاسی نیاز به همگرایی داخلی داریم زیرا در صورت نبود همگرایی نمی توانند از منافع کشور دفاع کنند. بنابراین تمام بخش های کشور باید از مذاکرات دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با اعضای کانون نمایندگان ادوار مجلس گفت: در شرایط فعلی مسأله مهم کشور حرکت چرخ تولید است و تا زمانی که این موضوع محقق نشود دو معضل اشتغال و تورم در کشور مرتفع نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با وضعیت کنونی بودجه جاری نمی توان چرخ تولید کشور را راه انداخت افزود: همه باید برای حل مشکلات کشور کمک کنند به طور مثال سیستم بانکی هم باید برای رفع این موضوعات اقداماتی انجام دهد و دولت فعلی هم اکنون تلاش خود را انجام می دهد که در این رابطه وزیر نیرو امروز با حضور در مجلس توضیحات را درباره وضعیت کشور و بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه ارائه کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون تلاش برای رونق اقتصادی یکی از وظایف ملی همه افراد است که قطعا در این رابطه باید از فکر و نظرات همه افراد به ویژه نمایندگان ادوار استفاده شود از طرفی دیگر یکی دیگر از نکات مهم در این موضوع توجه به همگرایی در کشور است چون کشور هم اکنون در شرایط عادی نبوده و حاشیه پردازی درست نیست زیرا مشکلات کشور اجازه حاشیه پردازی نمی دهد.

لاریجانی افزود: گاهی می بینیم برخی دوستان اشکالاتی را بزرگ می کنند که با این اقدام مسائل مهم تر دیده نمی شوند از این رو به طور مثال در مذاکرات سیاسی نیاز به همگرایی داخلی داریم زیرا در صورت نبود همگرایی نمی توانند از منافع کشور دفاع کنند. بنابراین تمام بخش های کشور باید از مذاکرات دفاع کنند البته این موضوع به معنای نقد نکردن نیست اما نقد باید در جای خودش مطرح شود.

رئیس قوه مقننه گفت: واقعا پیچیدگی هایی در مسائل اقتصادی وجود دارد که حل آن نیازمند عزم ملی است که در این رابطه رهبر معظم انقلاب درباره عزم ملی تأکیدات بسیاری داشته اند که این رویکرد رویکرد کارشناسی است.

وی افزود: از طرفی دیگر باید به مسائل فرهنگی هم توجه شود زیرا توسعه اقتصادی در گرو مسائل فرهنگی است همچنین تمام مسؤلان باید در شرایط امروز با یک نگاه ملی به موضوعات نگاه کنند تا ضمن دفاع از منافع ملی از حقوق مردم صیانت شود.

لاریجانی بر لزوم استفاده از نمایندگان ادوار مجلس در بخش های دولتی، امور کارشناسی و مرکز پژوهش ها تأکید کرد و گفت: تلاش های کانون نمایندگان بسیار مثبت بوده از این رو من پیشنهاد می کنم در هر یک از جلسات کانون یک موضوع مهم بررسی و بحثشود تا از این ظرفیت برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

در آغاز این نشست برخی از اعضای کانون مانند نورا، راستگو، جعفری، عابدی و دانش به بیان مشکلات و دغدغه های نمانیدگان ادوار مجلس پرداختند

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار