|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۷۸

نقوی حسینی:

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس، گفت: بنا شده همچنان از دستگاه های مختلف از جمله صنایع هواپیمایی، نفت و پتروشیمی دعوت شود و همانند بانک مرکزی و صنایع کشتیرانی، گزارشی از نحوه عمل غربی ها به تعهداتشان در قبال ایران گزارش دهند.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در این جلسه در ابتدا موضوع گروگان گیری اخیر در مسیر چابهار به زاهدان در منطقه خاش مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هیئتی را با مسئولیت محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت کمیسیون همراه با آقایان دواتگری و سیدباقر حسینی تشکیل داد و به منطقه اعزام کرد؛ در این گروگان گیری اخیر، حامد صداقتی قهرمان شمشیربازی کشورمان همراه با یکی از همراهانش به گروگان گرفته شده اند و یکی از همراهان وی نیز جان خود را از دست داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین تصریح کرد: در ادامه این جلسه، موضوع مذاکرات هسته ای و آینده آن مورد بحثو بررسی قرار گرفت به ویژه سؤال اصلی کمیسیون مبنی بر میزان انجام تعهدات غرب طی ماه های گذشته مطرح و بنا شد همچنان از دستگاه های مختلف از جمله صنایع هواپیمایی، نفت و پتروشیمی دعوت شود و همانند بانک مرکزی و صنایع کشتیرانی، گزارشی از نحوه عمل غربی ها به تعهداتشان در قبال ایران گزارش دهند چون گزارش بانک مرکزی و صنایع کشتیرانی بر نگرانی کمیسیون افزود.

نقوی خاطرنشان کرد: در این نشست، کمیسیون در زمینه موضوع مطرح شده از سوی یکی از مسئولان دولتی مبنی بر بازگرداندن شیر و خورشید، به شدت عکس العمل نشان داد و اینگونه اظهارنظرات را به شدت محکوم کرد.

وی همچنین از بررسی ۲ لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل الحاقی به کنوانسیون قراردادهای نقل و انتقال بین المللی کالا از طریق جاده راجع به سند حمل الکترونیکی» و همچنین «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی» در این جلسه خبر داد و گفت: هر ۲ لایحه پس از بحثو بررسی به تصویب رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار