|
|
کدخبر: ۱۷۰۸۳۲

نکو در گفت وگو با فارس تشریح کرد:

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: منتسب شدن به دولت، مانع تراشی های لیدرهای فراکسیون رهروان ولایت و بررسی دقیق پیشنهادها جهت مصونیت سازی بیشتر فراکسیون از عوامل کندی تشکیل فراکسیون اعتدال است.

ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسدر مورد روند پیشرفت تشکیل فراکسیون اعتدال مجلس شورای اسلامی گفت: الان با توجه به نزدیکی انتخابات هیئت رئیسه مجلس جنب و جوش برای پیوستن به فراکسیون اعتدال بیشتر شده است.

وی با اشاره به اهمیت یافتن نقش این فراکسیون در انتخابات هیئت رئیسه افزود: نمایندگان در حال رصد فراکسیون بوده و قدرت آن را در تصمیم گیری های آتی مجلس شناسایی کرده اند، لذا با مراجعات خود جهت عضویت به مرور آن را به رسمیت می شناسند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اعلام عضویت های غیر رسمی که در این میان صورت گرفته است، گفت: پیش بینی می شود که در مجموع استقبال خوبی از فراکسیون اعتدال صورت گیرد هرچند عواملی سبب کندی راه اندازی آن شد.

وی در توضیح این عوامل به بحثمنتسب کردن فراکسیون به دولت اشاره و بیان کرد: جمعی از نمایندگان مجلس به نوعی تلاش کردند این فراکسیون را متعلق به دولت دانسته و اعضای آن را وکیل الدوله بنامند.

نکو با اشاره به اینکه نمایندگان در تصمیم گیری و عضو شدن در فراکسیون ها آزادند و به رسالت نمایندگی خود نیز واقف هستند، گفت: اتهامات یاد شده سبب شد اعضای فراکسیون اعتدال بخشی از وقت خود را به پاسخگویی به منتقدان مصروف سازند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس اظهار کرد: عامل دیگر کندی راه اندازی فراکسیون اعتدال این بود که برخی لیدرهای فراکسیون رهروان ولایت از آنجا که احساس کردند با تشکیل فراکسیون اعتدال شانس اکثریت یافتن آنها از دست خواهد رفت تلاش کردند با رایزنی با برخی اعضای فراکسیون اعتدال آنها را از عضویت در آن منصرف کرده که این نیز ترمز دیگری برای تشکیل فراکسیون اعتدال بود که هنوز نیز این کوشش ها از سوی بعضی اعضای فراکسیون رهروان ادامه داد.

وی در توضیح سومین عامل کند شدن روند تشکیل فراکسیون اعتدال گفت: ارائه پیشنهادات و بررسی آنها از سوی اعضا سبب شد ما بخشی از وقت خود را به بحثدر این مورد گذرانده که البته پیشنهادهای بسیار ارزشمندی دریافت کردیم که می تواند فراکسیون اعتدال را از برخی بلایا مصون کرده و بیمه کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار