|
|
کدخبر: ۱۷۱

فرمانده نیروی دریایی خبر داد:

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد رزمایش مشترک ایران و روسیه نیز گفت: فرمانده ناوگان روسیه بحثرزمایش مشترک دو کشور را مطرح کرد که با تعاملاتی که انجام خواهد شد و تصمیم جمهوری اسلامی ایران احتمال دارد این رزمایش برگزار شود.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری که پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در محل ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد، سخن می گفت، اظهار کرد: اهمیت حضور در آب های آزاد از تأکیدات فرمانده کل قواست؛ چرا که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد و همچنین موجب توسعه روابط دریایی، امنیت و صلح و دوستی خواهد شد.

وی گفت: فروردین امسال، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به اقیانوس آرام سفر کرد و مورد استقبال نیروی دریایی کشور چین قرار گرفت و بعد از آن به سریلانکا سفر کرد و هم اکنون نیز ناوگروه بیست و ششم جمهوری اسلامی ایران در بندر عمان پهلو گرفته است و سفری هم به جیبوتی خواهد داشت.

امیر سیاری تصریح کرد: برای نخستین بار سه شنبه هفته گذشته ناوگروهی از جمهوری اسلامی ایران، منطقه چهارم دریایی را ترک کرد و با ۷۰۰ مایل سفر دریایی به رودخانه ولگا رسید و پس از طی کردن۱۰۰ مایل از رودخانه ولگا خود را به بندر آستاراخان در روسیه رساند.

وی با بیان این که در سفر چهار روزه ای که ناو گروه نیروی دریایی داشت، بازدیدهای متقابل میان ایران و روسیه انجام شد، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از مراکز آموزشی از دیگر برنامه های سفر ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به روسیه بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امشب بندر آستاراخان در این کشور را ترک خواهد کرد و صبح روز پنجشنبه در بندر انزلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

امیر سیاری همچنین با بیان اینکه در رأس هیئتی به بندر سن پترزبورگ روسیه عزیمت خواهد کرد، گفت: هدف از این سفر حضور در نمایشگاه محصولات دریایی است.

وی گفت: ملاقات با مسئولان و فرماندهان نیروی دریایی روسیه و دیگر کشورها، توسعه تعاملات دریایی میان همه کشورها چه در دریای شمال، چه جنوب، چه اقیانوس ارام و اطلس را در پی خواهد داشت و موجب تحکیم روابط و صلح و دوستی میان کشورهای منطقه خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور در دریا کاملاً علمی و صنعتی است، افزود: ایران با حضور خود در آب های آزاد نشان داد که از توانمندی نوین و به روز دنیا استفاده می کند.

امیر سیاری در مورد رزمایش مشترک ایران و روسیه نیز گفت: فرمانده ناوگان روسیه بحثرزمایش مشترک دو کشور را مطرح کرد که با تعاملاتی که انجام خواهد شد و تصمیم جمهوری اسلامی ایران احتمال دارد این رزمایش برگزار شود.

وی افزود: امسال از زیردریایی فاتح، ناوهای موشک انداز کلاس کمان و ناوشکن جماران دو در نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد شد. زیردریایی فاتح نشان از توانمندی بی نظیر ایران در ساخت و طراحی تجهیزات دریایی و زیردریایی دارد.

ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران به روسیه متشکل از دو فروند ناو موشک انداز پیکان و جوشن بود که جزو ناوهای کاملاً بومی و به روز دنیا به شمار می رود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار