|
|
کدخبر: ۱۷۱۰۶۲

ترقی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخورد و موضع گیری روحانی برای ساکت کردن و نه قانع کردن منتقدان دولت است.

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، درباره برخورد دولت با منتقدان، گفت: به نظر می رسد این نوع برخورد برای ساکت کردن و نه قانع کردن منتقدان است و متاسفانه در رابطه با منتقدان به جای اقتاع کردن و توضیح دادن به آن ها پیرامون ابهامات و سوالاتی که مطرح می کنند از الفاظی همچون بی سواد، فاقد شناسنامه و بی اطلاع از مسائل استفاده می شود و می خواهند با این موضع گیری ها منتقدین را ساکت کنند و اجازه ندهند حرف بزنند و یا نظراتشان را در افکار عمومی بیان کنند.

وی افزود: دولت و رئیس جمهور به جای اینکه شیوه اقناع را در پیش بگیرد از الفاظی که مناسب منتقدین نیست استفاده می کند و به اعتقادم این رویه زمینه تقابل نخبگان با دولت را افزایش می دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در مراسم تجلیل از اساتید نمونه از عدم مشورت و اظهارنظر اساتید پیرامون مسائل و مشکلات اقتصادی انتقاد و گله کرد، افزود: طبیعی است وقتی با منتقدین اینگونه برخورد می شود و آنها را بی سواد معرفی می کنند استاد دانشگاه هم ترجیح می دهد اظهار نظری نکند و مشاوره ای به دولت ارائه ندهد چرا که در نهایت در بین افکار عمومی تخریب می شود.

ترقی تصریح کرد: این نوع برخورد با منتقدان نقش تصمیم سازی و مشورت را در قوه مجریه کم رنگ می کند و تعامل بین دولت و نخبگان را به حداقل می رساند و به ضرر دولت است ضمن اینکه دستگاه اجرایی کشور را نیز در برابر مشکلاتی که پیش رو دارد تنها می گذارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار