|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۱۷

نقوی حسینی در گفتگو با مهر:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام کشور نروژ در راستای تعلیق دانشجویان ایرانی از تحصیل در رشته هسته ای در راستای تکمیل پازل طراحی شده از سوی لابی صهیونیستی است.

سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به تعلیق دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: در چارچوب حقوق و قوانین NPT ایران می تواند از حقوق فنی و تکنولوژیکی برخوردار باشد، براساس حقوقی که NPT در حمایت های فنی، تکنولوژی و علمی برای اعضای خود در نظر گرفته است جمهوری اسلامی می تواند به لحاظ علمی از مجامع تکنولوژیکی برخوردار شود.

وی افزود: برخوردی که اخیرا با دانشجویان ما به ویژه دانشجویان رشته مربوط به علوم هسته ای در کشورهای مدعی آزاد بیان و توسعه و ارتقاء علمی بشریت هستند صورت گرفته است موجب تعجب است.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: این اقدام ما را به یاد دوران قرون وسطا می اندازد که در همین کشورهای اروپایی انسانها را به خاطر علم و دانش می سوزاندند و پوست آنها را می کندند که چرا تحصیل می کنید.

نقوی حسینی گفت: جمهوری اسلامی ایران به شدت از این اقدام نگران است و قطعا مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی موضوع را به طور جدی پیگیر می کند و انتظار داریم وزارت امور خارجه برخورد جدی در این باره داشته باشد ضمن اینکه افکار عمومی جهان را نسبت به اقدامات کشورهایی که ما را متهم به عدم وجود دموکراسی و حقوق بشر می کنند آگاه کنند.

وی افزود: این اقدام خلاف مقررات NPT است و وزارت امور خارجه در جهت احقاق حقوق ملت ایران باید اقدام سریعی انجام دهد، باید به لحاظ دیپلماسی برخورد لازم با کشوری که از ادامه تحصیل فرزندان ما جلوگیری کرده صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بعد از مذاکرات بنابراین شد که در طی مذاکرات هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه فعالیت های علمی و تکنولوژیکی ما اقدامی انجام ندهند، این اقدام اخیر خلاف توافقات صورت گرفته است.

نقوی حسینی گفت: طی هفته های اخیر تشکیل یک پازلی از اقدامات دولت های غربی هستیم که گویا تحت تاثیر لابی صهیونیستی تلاش می کنند که مذاکرات را با بن بست مواجه کنند، تصویب قطعنامه پارلمان اروپا، عدم صدور روادید برای ابوطالبی، فهرست جدید تحریم دولت انگلیس از شخصیت های ایران، تحریم های جدید خزانه داری ایالات متحده آمریکا، انتشار گزارش احمد شهید و… از جمله این اقدامات است.

نماینده مردم ورامین خاطرنشان کرد: این اقدام دولت نروژ هم در راستای تکمیل پازل طراحی شده از سوی لابی صهیونیستی است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار