|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۵۰

معاون رئیس شورای روابط خارجی آمریکا:

معاون رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به پیشنهاد جدید و جامع ایران در زمینه برنامه هسته‎ای اذعان کرد نشانه‎ای از چشم پوشی تهران از حقش مشاهده نمی‎شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایلان برمان - معاون رئیس شورای روابط خارجی آمریکا - در مقاله‎ای که سایت American. com منتشر شد، دیدگاه‎های خود را درباره آخرین تحولات در مذاکرات هسته‎ای میان ایران و گروه ۵ + ۱ پرداخت.

وی به پیشنهاد جامعی که ایران در جهت اعتمادسازی در حال تهیه است، اشاره کرده که شامل جزئیات تلاش‎های هسته‎ای تهران در ربع قرن اخیر است.

برمان در این زمینه می‎نویسد: " باید اعتراف کرد نظام ایران خلاق است. در میانه مذاکرات گسترده هسته‎ای با غرب، مقامات تهران راه جدیدی را باز کرده‎اند که سریع هم قابل اجرا نیست. "

وی همچنین می‎افزاید برنامه زمان بندی شده برنامه اقدام مشترک(JPA) از ژانویه آغاز شده است و از هم اکنون در واشنگتن در حال برنامه‎ریزی برای گام‎های بعد از آن هستند: " بسیاری در کنگره از کاخ سفید می‎خواهند که در صورتی که به توافق پایداری برای کاهش قابلیت ایران دست نیابیم، پس از پایان زمان JPA، فشار اقتصادی قابل توجهی بیاورند. "

معاون شورای روابط خارجی آمریکا چنین اقدامی را بر خلاف خواست ایران می‎داند و پیشنهاد سند جامع را در جهت مقابله با آن ارزیابی می‎کند که باعثتاخیر در روند کارها می‎شود.

برمان در ادامه مجدداً دو ادعای آمریکا را مبنی بر تلاش تهران برای اتلاف زمان و اینکه نشستن ایران بر سر میز مذاکرات نتیجه تحریم‎هاست، را تکرار کرده است.

این در حالی است که ایران همواره آمادگی خود را بر مذاکره اعلام کرده و خواستار نتیجه بخش بودن مذاکرات است.

وی اعتراف می‎کند: " تاکنون دولت ایران نشانه‎ای از اینکه حاضر به دست کشیدن از توسعه برنامه هسته ای است، مشاهده نمی‎شود و تهران همچنان آن را " حق مسلم " خود می‎داند. "

کارشناس مسائل ایران در پایان توافق ژنو را بر اقتصاد ایران موثر دانسته است و مدعی شده ادامه این وضعیت به نفع ایران است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار