|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۷۳

روحانی در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: ریئس جمهور با بیان اینکه در حوزه آموزش پزشکی امروز ایران توان جذب دانشجو از دیگر کشورهای منطقه را دارد، خاطر نشان کرد: ایران می تواند به قطب سلامت و بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.

به گزارش حوزه دولتخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(دوشنبه) پس از پایان نشست با وزیر، معاونان، مشاوران و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران، گفت: در گذشته تعادلی میان مسئولیت بخش دولتی و هزینه هایی که مردم در بخش درمان پرداخت می کردند وجود نداشت و بیشتر هزینه های سلامت به مردم تحمیل می شد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور، مردم ما قدم به قدم شاهد بهبود خدمات در این حوزه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تمامی خدمات درمانی اعم از تشخیص و اقدامات درمانی و دارویی در بیمارستان های دولتی انجام می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پزشکان متخصص به مناطق کم برخوردار اعزام می شوند و خدمات درمانی و پزشکی را به مردم این مناطق ارائه خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ممکن است دولت در گام های اولیه به تمامی اهداف خود نرسد اما در نهایت قدم های خوبی در زمینه درمان وسلامت مردم برداشته خواهد شد، تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی های دولت، نظام درمانی و بیمه کشور به کمک یکدیگر خواهند آمد که این می تواند بسیاری از هزینه های پرداختی مردم در زمینه دارو و درمان را به نسبت قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

روحانی با اشاره به گزارش معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت: در حوزه بهداشت و درمان طی دو تا چهار سال آینده در بسیاری از بخش ها از جمله تولید واکسن و دارو، خودکفا و بی نیاز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش پزشکی امروز ایران توان جذب دانشجو از دیگر کشورهای منطقه را دارد، خاطر نشان کرد: ایران می تواند به قطب سلامت و بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت گسترش گردشگری سلامت در کشور گفت: باید در زمینه نوسازی و بازسازی بیمارستان ها و تکمیل تجهیزات پزشکی تلاش کنیم و امیدوارم با اقدامات خوبی که انجام می شود شاهد تحول در نظام سلامت باشیم و مردم روند بهبود در این بخش را از امروز احساس کنند.

روحانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه با کمک مردم و ارتقاء فرهنگ عمومی در کشور شاهد سلامت و نشاط بیشتر مردم باشیم، افزود: معتقدیم توسعه و پیشرفت در سایه نظام سلامت و انسان های سالم امکان تحقق خواهد داشت.

وی همچنین در زمینه برنامه های دولت در جهت گسترش و ارتقاء کارآیی دفترچه های بیمه گفت: برنامه دولت این است تا همه افرادی که بیمه نیستند را تحت پوشش بیمه ها قرار داده و از سویی ارزش بیمه ها را افزایش داده و بسیاری از زمینه هایی که مشمول بیمه نبودند را شامل کند.

روحانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه همزمان با اجرای طرح تحول در نظام سلامت، سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت نیز راهنما و راهگشای دولت در راستای ارتقاء و بهبود شرایط در زمینه بهداشت، درمان و سلامت مردم خواهد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار