|
|
کدخبر: ۱۷۱۴۶۰

میرمحمدی در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات به بخش تولید گفت: در قانون بودجه مجوز ارائه تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی داده شده اما با گذشت بیش از ۴۵ روز از سال ۹۳ هنوز تسهیلاتی به تولید داده نشده است.

محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از منطقه عسلویه اظهار داشت: در این منطقه کارهای خوبی انجام شده و فقط باید یک مدیریت راهبردی تعریف شود و پروژه ها زمان بندی شود ولی بانک ها باید کمک کنند تا از منابع صندوق به این بخش ها تسهیلات داده شود.

وی ادامه داد: اکنون فازهای ۱۰،۱۱ و ۱۲ و پتروشیمی های بزرگ این منطقه نیاز به این تسهیلات دارند و تضامین لازم را هم دارند همچنین مصوبه مجلس هم این است که بانک ها از منابع صندوق توسعه ملی به بخش تولید تسهیلات دهد اما نمی دانیم چرا بانک ها در این زمینه تعلل می کنند. در حالیکه منابع در اختیاز صندوق است و صندوق هم اعلام آمادگی کرده که با معرفی بانک ها ظرف دو هفته تسهیلات را بدهد اما بانک ها در این زمینه مانع ایجاد کرده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه منابع تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی است و بانک ها تنها نقش واسطه و عاملیت دارند، تصریح کرد: از آنجا که هم بانک ها و هم صندوق دولتی هستند، دولت باید برروی این موضوع تمرکز بیشتری کند و اگر بانک ها برای ارائه این تسهیلات اقدام عاجل نکنند، گره مشکلات بخش تولید باز نمی شود.

میرمحمدی با تاکید براینکه در پارس جنوبی نیاز به تزریق اعتبارات داریم، افزود: کشور قطر بهر ه برداری های قابل توجهی از منابع مشترک انجام می دهد لذا تمرکز کشور باید به طور ملی در جهت تخصیص اعتبار به فارهای پارس جنوبی باشد چراکه در پارس جنوبی ۲۴ فاز طراحی شده اما متاسفانه تنها ۱۵ فاز آن عملیاتی شده است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در این زمینه گفت: در قانون بودجه سال ۹۳ مجوز ارائه تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی داده شده اما با گذشت بیش از ۴۵ روز از سال ۹۳ هنوز تسهیلاتی به تولید داده نشده است و این در حالیست که تاخیر در هر ماه سبب از دست رفتن سهم برداشت ما از میادین مشترک است و این یک آسیب جدی به کشور وارد می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار