|
|
کدخبر: ۱۷۱۵۰۵

حجت الاسلام اکرمی در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: کشور رهبر و شورای عالی امنیت ملی دارد که سران سه قوه هم در این شورا هستند، ما یقین داریم دکتر روحانی بدون رضایت مقام معظم رهبری و تصمیم گیری در شواری عالی امنیت شخصاً تصمیمی نخواهند گرفت.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری تسنیمبا اشاره به برخی انتقادهای صورت گرفته از توافق نامه ژنو گفت: اولا که هنوز چیزی به عنوان توافق روی کاغذ که به امضای طرفین برسد صورت نگرفته است و صرفا در حد مذاکرات شفاهی است و طرفین قصد دارند در اردیبهشت ماه بند بند توافقات را بنویسند و جلو بروند بنابراین درست نیست درباره توافقی که هنوز نهایی نشده دلواپسی صورت گیرد.

وی افزود: قضاوت قبل از قطعی شدن موضوع نادرست است. مذاکره را آمریکایی ها خواسته اند و آنها از طریق عمان به پای میز مذاکره آمدند و وارد صحنه شدند و از سویی نیز مسئولین جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفتند اصل مذاکره را دنبال کنند منتها رهبر معظم انقلاب می فرمایند من خوشبین نیستم آقای روحانی هم گفته اند من بدبین نیستم و رهبری هم اجازه مذاکرات را داده اند و فرموده است اگر روزی هم به نتیجه نرسیدیم برای ما یک تجربه می شود و دنیا می فهمد که نیت جمهوری اسلامی ایران خیر بوده است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه معتقد به مذاکره برد _ برد هستیم و حتی اگر طرف مقابل کارشکنی کند ما بدهکار دنیا نخواهیم بود و طرف های ما بدهکار خواهند شد، تصریح کرد: اگر مذاکرات نبوده چه بسا تحریم ها تشدید می شد و وضعیت بدتر از وضع کنونی بود. هم اکنون مقامات سیاست خارجی اروپا با کشورمان رفت و آمد می کنند و برخی ممنوعیت ها نیز تقریبا شکسته شده و همه اینها نوید شل شدن تحریم هاست که ان شالله به زودی نیز این تحریم های ظالمانه علیه کشورمان از بین برود.

اکرمی اظهار داشت: این کشور رهبر و شورای عالی امنیت ملی دارد که سران سه قوه هم در این شورا هستند، ما یقین داریم که دکتر روحانی بدون رضایت مقام معظم رهبری و تصمیم گیری در شواری عالی امنیت ملی هرگز به تنهایی و شخصه در این زمینه تصمیم نخواهد گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار