|
|
کدخبر: ۱۷۱۶۵۱

با ۱۳۲ رای موافق /

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی در مورد تامین مسکن ایثارگران قانع شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، سوال ملی حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت.

کامران در سوال خود از وزیر راه و شهرسازی پرسیده بود که علت عدم اجرای بند ل ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه در موضوع تامین مسکن ایثارگران چیست؟

بر اساس بند ل ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه توسعه وزارت راه و شهرسازی مکلف شده که مسکن جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، جانبازان ۲۵ درصد تا ۵۰ درصد و ایثارگرانی که حداقل ۲ سال سابقه حضور در جبهه را دارند و همچنین آزادگان و فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که فاقد مسکن هستند را تامین کند.

در جلسه امروز حسن کامران سوال خود را از وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد و آخوندی نیز در پاسخ به این سوال گفته بود که وزارت راه و شهرسازی پیش بینی های لازم را در بودجه سال ۹۳ برای حصول این هدف قانونی انجام داده است.

پس از پاسخ های وزیر کامران اعلام کرد که به خاطر خانواده های شهدا و ایثارگران از پاسخ های وزیر قانع نشده است لذا نماینده اصفهان از علی لاریجانی رئیس مجلس خواست تا این موضوع را به رای وکلای ملت بگذارد.

بهارستان نشینان نیز با ۱۳۲ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن علنی اعلام کردند که از پاسخ های آخوندی به سوالات کامران قانع شده اند.

لاریجانی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم که این وزارتخانه در مسیری که توضیح دادید جدیت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار