|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۷۰

وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۳ معلمان نمونه سال ۹۳ در سه حیطه دانشی، ارزشی و مهارتی انتخاب شدند، اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۳ نسبت به سال قبل ۲۳ درصد رشد کرده است و این در حالی است که رشد بودجه کشور، ۲۴ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه کشوری که صبح امروز با حضور رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه من این روز را به رئیس جمهور به عنوان یک معلم تبریک می گویم، اظهار داشت: همچنین یاد و خاطره ۵ هزار شهید معلم و همچنین ۳۱ هزار دانش آموز شهید را گرامی می دارم و یاد می کنم از رجایی و باهنر به عنوان اسوه مدیریت در آموزش و پرورش کشور.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب معلمین و مدیران نمونه کشوری آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۳،۴۳ معلم نمونه در سطح کشوری در سه حیطه دانشی، مهارتی و ارزشی ارزیابی و به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند.

فانی با بیان نیکه نقش بی بدیل فرهنگیان در حماسه ۲۴ خرداد بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: معلمین به عنوان طلایه داران این حماسه نقش آفرینی کردند و امیدواریم به عنوان طلایه داران فرهنگی بتوانند در سال فرهنگی نقش خود را بیش از پیش ایفا کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم نقش کلیدی و ممتازی در فرآیند آموزش و تربیت دارند، گفت: معلمین هستند که فرهنگ را به نسل آینده منتقل می کنند و با رفتار و کردارشان با سکوت و لباس پوشیدنشان در شکل گیری شخصیت و رفتار دانش آموزان موثر هستند.

وی ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش را راهبرد اصلی دولت دانست و گفت: با حضور قریب به یک میلیون فرهنگی در سراسر کشور و با توجه به شرایطی که در آن هستیم استراتژی و راهبرد اصلی خودمان را ارتقاء کیفیت آموزش قرار دادیم و فعالیت های ما در این راستا در حال پیگیری است.

فانی با اشاره به ۴ سیاست و راهبرد وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم گفت: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی نیروی انسانی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش از جمله آنها است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بودجه ۹۳ گفت: در دولت تدبیر و امید عنایت ویژه ای به آموزش و پرورش وجود دارد به طوریکه در بودجه ۹۳ شاهد رشد ۲۳ درصدی بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه ۹۲ بودیم و این در حالی است که کل رشد بودجه کشور ۲۴ درصد بود.

وی افزود: رئیس جمهور همچنین در نشستی که با مدیران آموزش و پرورش داشته اند، گفتند امیدواریم با گشایشی که در اعتبارات و امکانات دولت فراهم خواهد شد شاهد عنایت و الطاف بیشتر دولت و مجلس نسبت به این وزارتخانه باشیم.

فانی همچنین با اشاره به سند تحولی نظام آموزشی کشور که به عنوان یک سند بالادستی مطرح است، ادامه داد: در حال حاضر در حال تنظیم نقشه راه برای اجرای این سند مهم هستیم و امیدواریم با عنایت دولت و مجلس این سند مهم را در صحنه آموزش و پرورش عملیاتی کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار