|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۱۹

پورابراهیمی در نطق میان دستور:

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهام عدالت به امپراتور رانت در کشور تبدیل شده است ۱۰ها هزار میلیارد تومان از منابع این کشور در دستان تعداد معدودی قرار گرفته که نه به مردم ربطی دارد نه دولت.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: امروز کشور در شرایطی است که اگر همه ظرفیت های اجرایی تقنینی و قضایی به کار گرفته شود فرصتی فراهم می شود تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم که از مهمترین محورهای مشکلات اقتصادی می توان به مشکلات ساختاری، سیاست گذاری، تحریم ها و فرهنگ عمومی و اقتصاد رانتی اشاره کرد که اگر دولت به عنوان سکاندار حوزه اجرایی کشور به آن توجه نکند چشم انداز مطلوب مورد نظر رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد فراهم نخواهد شد.

وی افزود: انتظار امروز مجلس از دولت در عرصه اقتصادی این است که ابتدا به انسجام درونی کابینه بپردازد و از اظهارنظرها و اقدامات متناقض اجتناب کند.

مهمترین مشکل فعلی دولت در عرصه اقتصاد فقدان وحدت فرماندهی است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: وجود فرماندهان متعدد اقتصادی در کابینه یا به عبارت بهتر ژنرال های اقتصادی دولت و اظهارنظرهای متفاوت و بعضا متناقض در بین آنها هزینه اداره کشور را افزایش داده و بار این هزینه متأسفانه بر دوش مردم است.

پورابراهیمی خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز با ایده های متفاوت اقتصادی نمی توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد و این امر نیازمند تدبیر مؤثر شما است.

وی افزود: راهبردهای اقتصادی دولت امروز مشخص نیست و فقدان راهبری مشخص دولت در حوزه های سیاست های ارزی اعم از کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، سیاست های پولی و مالی، سیاست های حمایتی، بیمه ای و اجتماعی مشکلات عدیده ای را برای فعالان اقتصادی فراهم کرده است که در این باره باید تصمیم جدی توسط دولت اتخاذ شود و سیاست های مشخص دولت در عرصه اقتصادی باید تبیین و ابلاغ شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار ما از دولت این است که برنامه زمانبندی اجرای اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی را سریع تر مشخص و این برنامه زمانبندی را به مجلس ارائه کند.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: سهام عدالت امروز در اقتصاد کشور به جای کمک به اهداف قانونی آن هزینه فرصت برای کشور شده است؛ انتظار ما از دولت جدید این بود که اقدامات دولت قبلی را که سهام عدالت را دولتی کرد کنار گذاشته و تصمیم قانونی را در این زمینه اتخاذ کند. سهام عدالت به امپراتور رانت در کشور تبدیل شده است. ۱۰ ها هزار میلیارد تومان از منابع این کشور در دستان تعداد معدودی قرار گرفته که نه به مردم ربطی دارد نه دولت.

وی افزود: سؤال من این است که این عوامل عظیم در اقتصاد کشور که بیش از ۱۰ برابر بودجه عمرانی کشور در یک سال است توسط چه پشت پرده هایی اداره می شود. من ۶ ماه است که اسامی هیأت مدیره ها و نحوه انتخاب و میزان پرداختی ها و پاداش به اعضای هیأت مدیره سهام عدالت را درخواست کردم که متأسفانه علیرغم پیگیری ۶ ماهه به من جوابی ندادند.

پورابراهیمی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار