|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۵۱

سرتیپ فولادی:

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) گفت: در طول دفاع مقدس ۳.۵ میلیون سرباز از دانشگاه افسری امام علی(ع) آموزش دیده و به جبهه های جنگ اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، سرتیپ محمدرضا فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) در مراسم بازدید وزیر علوم از این دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۹ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران و هزار امیر شهید دانش آموخته دانشگاه افسری گفت: همانطور که می دانید برابر قانون مسئولیت دفاع و حفاظت از مرزهای کشور به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس عملکرد ارتش به حدی بالا بود که بارها مورد تأکید و تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) تصریح کرد: در طول دفاع مقدس ۳.۵ میلیون سرباز از دانشگاه افسری امام علی(ع) آموزش دیده و به جبهه های جنگ اعزام شدند.

فولادی خاطرنشان کرد: دانشگاه افسری امام علی(ع) به فرموده مقام معظم رهبری محل آموزش سرپنجه ها و سرانگشتان ارتشیان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش امروز از بیش از ۶ هزار کیلومتر منطقه مرزی حفاظت می کند و این ارتش با خودکفایی و اتکا به خداوند و داشتن نیروهای مؤمن گام های مؤثری در راستای امنیت کشور برداشته است.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) اظهار داشت: دانشگاه افسری امام علی(ع) اولین دانشگاهی بود که در روزهای آغاز جنگ اولین گروه نیروهای خود را به جبهه اعزام کرد.

فولادی با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی(ع) تا امروز ۳۰ هزار فارغ التحصیل و خروجی داشته است، گفت: این تعداد از فارغ التحصیل نشان دهنده تقویت بنیه علمی و تحصیلی این دانشگاه است.

وی ادامه داد: عملکرد موفق ارتش در این دوران تا حدی بوده که مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) ارتش را یک ارتش الهی خواندند و از ارتش به عنوان مزرعه امید یاد کردند.

فولادی تصریح کرد: دانشگاه افسری خواسته و سنگ بنای محکم ارتش است زیرا این دانشگاه در طول سال های گذشته و حال مبدأ تحولات ارتش بوده است و نقطه جوشش و پیشانی ارتش در این دانشگاه شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه بیش از ۹۰ سال قدمت دارد، گفت: مقام معظم رهبری این دانشگاه را محل تجمع جنبه های علمی، سربازی، قداست و نورانیت خوانده اند.

وی ادامه داد: به روز شدن دانش و تحقیقات از جمله اهداف این مرکز آموزشی است، همچنین بحثاعتکاف و مراسم های مذهبی بسیار در این دانشگاه مورد توجه است و این دانشگاه در این رابطه نمونه است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار