|
|
کدخبر: ۱۷۲۰۸۵

در دیدار با مجمع نمایندگان استان گلستان /

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: با پشتوانه کارهای فرهنگی کم هزینه و اثرگذار می توان مشکلات بسیاری از بخش ها را برطرف کرد لذا مسئولان باید بر روی امور فرهنگی کم هزینه و تاثیرگذار، تمرکز بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه(۱۶ اردیبهشت) در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان، گفت: شاید کشور ما در بسیاری از بخش ها با کمبود بودجه مواجه باشد، اما با پشتوانه کارهای فرهنگی کم هزینه و اثرگذار می توان مشکلات بسیاری از بخش ها را برطرف کرد. لذا مسئولان باید بر روی امور فرهنگی کم هزینه و تاثیرگذار، تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ممکن است بسیاری از بخش های فرهنگی بودجه مناسبی در اختیار داشته، اما نتوانند اثرگذاری در حد انتظار داشته باشند، افزود: همین مسئله نشان می دهد که پول همیشه راه گشا نیست و باید به دنبال راه های موثر و کم هزینه بود که استفاده از جوانان مشتاق در قالب موسسات خصوصی که تحت حمایت دولت باشند، یکی از همین راه هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت استان های شمالی به ویژه استان گلستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه استان های شمالی از نظر صنعتی رشد زیادی نداشته اند و بر همین اساس باید به دنبال صنایع مکمل برای رفع این معضل باشیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه صنایع مکمل و تبدیلی به هزینه کمی احتیاج داشته و اشتغال زایی بالایی نیز به همراه دارند، تصریح کرد: رشد چنین صنایعی خود باعثرفع دغدغه اقتصادی و درآمدزایی برای خانواده های ساکن و هم خود استان می شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرا و اتمام راه آهن گرگان - مشهد، گفت: اتمام این خط آهن می تواند زمینه ساز توسعه استان از نظر اقتصادی و گردشگری باشد.

رئیس مجلس نهم، با اشاره به نیمه کاره ماندن پتروشیمی استان گلستان، افزود: با اتمام این پروژه می توان بسیاری از مشکلات استان را حل کرد و هر کمکی که جهت رفع موانع اتمام این پروژه لازم باشد، پیگیری خواهیم کرد.

لاریجانی در ادامه گفت: استان گلستان مانند بسیاری از استان های کشور با کمبود آب روبروست که انتقال آب از غرب مازندران به شرق این مشکل را برطرف می کند اما باید روند اجرای آن سرعت گیرد.

به گزارش تسنیم، در ابتدای این دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان به بیان مشکلات استان از جمله پایین بودن قیمت محصولات بهاره و گندم، کمبود آب کشاورزی و آب شرب، راه آهن فرسوده، پایین بودن شاخص در آمد، پایین بودن رشد صنعتی، بیکاری، عدم استفاده مناسب از امکانات گردشگری، وضعیت نامناسب بهداشت و درمان، بالا بودن آمار بیماری سل و سرطان ریه و تعطیلی کارخانه های پنبه پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار