|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۱۲

در گفت وگو با تسنیم مطرح شد /

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به سوال خود از وزیر علوم در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پاسخ های وزیر به سوال بنده، برایم قانع کننده نبود.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به حضو وزیر علوم در جلسه امروز کمیسیون متبوعش به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان، گفت: ۵ سوال از وزیر علوم در دستور کار کمیسیون بود که علیرضا زاکانی سوال خود را به تعویق انداخت، یکی از نمایندگان سوال کننده منصرف شد و دو نماینده دیگر نیز گفتند طی جلساتی در حال پیگیری موضوع سوال خود هستند لذا فقط سوال بنده مطرح شد.

وی تصریح کرد: سوال بنده که بنا بر تائید شورای فرهنگی و مصوبه هیئت نظارت سه نفره، دانشگاه آزاد واحد بجنورد برای سالروز ۹ دی آقای جلیلی را دعوت کرده بودند اما به صورت دستوری از مسئولین بالای دانشگاه آزاد تماس گرفته بودند که این برنامه را لغو کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه برای بنده فرد موضعیت نداشت، اظهار داشت: به هر حال جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بود و در حالی از سخنرانی وی جلوگیری شده که افرادی که حرف های بی ربط زیادی می زنند و اندیشه های امام خمینی را زیر سوال می برند، در دانشگاه آزاد سخنرانی می کنند اما ازز سخنرانی فردی در در نظام جایگاه دارد، جلوگیری می شود.

جعفری افزود: وزیر علوم در پاسخ به این سوال گفت که بر اساس اساسنامه موجود ما پاسخگو نیستیم و این سوال را باید از خود دانشگاه آزاد پرسید اما بنده گفتم تفسیر قانونی شما را وارد نمی دانیم چراکه وزارت علوم مجوز به دانشگاه ها می دهد و رشته های جدید را تصویب می کند و نظارت هم شما انجام می دهید، پس همانطور که نظارت می کنید، باید اعمال حاکمیت کنید و ما باید مدیریت واحد آموزش عالی در کشور را داشته باشیم و نه اینکه هرکس برای خودش اعمال سلیقه کند.

وی با بیان اینکه وزیر علوم می گفت این وزارتخانه مسئولیت ندارد، گفت: بر همین اساس بنده اعلام کردم از پاسخ های وزیر قانع نشدم و با رای اعضای کمیسیون این سوال ملی تشخیص داده شد تا در ادامه مراحل قانونی خود را طی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات نمایندگان حضور یافته بود که نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از پاسخ های وزیر درباره سوال خود قانع نشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار