|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۲۶

مخبردزفولی:

خبرگزاری تسنیم: دبیر شوار عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه طرح افکار در کرسی های آزاد اندیشی باید در چاچوب مقررات باشد گفت: در غرب هم آزادی افراد به محدوده های معینی مقید و مشروط است.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها با اشاره به طرح موضوع کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، گفت: آنچه در مورد وضعیت فعلی کرسی های آزاداندیشی مسلم و واضح است، وجود اشکال و نارسایی در مسیر برگزاری های این کرسی هاست.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی از همان ابتدای طرح موضوع کرسی های آزاداندیشی، نسبت به تصحیح برخی از رویکردها و عملکردهای اشتباه به مسئولان تذکرات لازم را داده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه افراد صاحب فکر و نظر حتی کسانی که دارای افکار لیبرالیستی و یا مارکسیستی هستند باید بتوانند در این کرسی ها افکار خود را طرح کنند و اندیشمندان توانمند مسلمان نیز باید پاسخ این افکار را به صورت علمی بدهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: البته باید طرح افکار و اندیشه ها در چارچوب قوانین و مقررات باشد و قوانین و مقررات هم باید با در نظر گرفتن حساسیت های موجود و ضمن احترام به فضای آزاد در دانشگاه ها تدوین و تصویب شوند.

وی افزود: در غرب هم آزادی افراد به محدوده های معینی مقید و مشروط است و آنان در حفاظت از منافع ملی خود بسیار قاطع هستند.

مخبردزفولی ادامه داد: آزادی فکر و بیان در نظام جمهوری اسلامی، ذیل تفکرات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تعریف می شود و در این نگاه آزادی بیان و اندیشه غیر از آزادی برای توطئه علیه منافع ملی و یا ولنگاری اخلاقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: سیره و منش بزرگان انقلاب مانند استاد شهید مطهری(ره) در برخورد علمی با اندیشه های غیراسلامی در عین مقابله با تحریف گروهک هایی مانند منافقین و فرقان باید سرلوحه عمل در کرسی ها و آزاداندیشی باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار