|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۴۹

حجةالاسلام ذوالنور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اظهارات علی یونسی را درباره نماد شیرخورشید توهین و جسارت آشکار به وجود مبارک حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: وقتی ما می گوییم علی(ع) شیر خداست، منظور این شیر نیست، شیر را به عنوان نماد شجاعت مطرح می کنیم.

حجةالاسلام مجتبی ذوالنور استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیمدرباره اظهارات اخیر علی یونسی در رابطه با نماد شیرخورشید در جمع یهویان گفت: انسان هایی که مبانی مستحکم دینی و اعتقادی ندارند و برای آن ها، مهم رضایت دیگران است، دچار وادادگی و خود کم بینی می شوند و می خواهند برای اقدامات خود توجیهاتی را بیاورند.

وی با بیان این که من چند سؤال در این رابطه از آقای یونسی دارم، اظهار داشت: آیا در حال حاضر یهودیان تصمیم گیرنده برای آرم جمهوری اسلامی هستند که آقای یونسی در جمع آن ها این موضوع را مطرح می کند؟ یا آنها نظری روی آرم شیر خورشید دارند؟ اصلاً مبنای این حرف چیست و آقای یونسی چه هدفی دنبال می کند؟ نظام سلطنتی طاغوت رضاخانی که حرم امام رضا(ع) را به توپ می بندد و طاغوتی که علیه مذاهب دینی اقدام می کند، با چه انگیزه ای آرم شیر و خورشید را برای پرچم انتخاب می کند؟

این استاد حوزه و دانشگاه، اظهارات علی یونسی را در مورد نماد شیر خورشید توهین و جسارت آشکار به وجود مبارک حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: وقتی ما می گوییم علی(ع) شیر خداست، منظور این شیر نیست، شیر را به عنوان نماد شجاعت مطرح می کنیم، نه اینکه شیر را به عنوان یک چهارپا تعیین کنیم.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: این الفاظ توهین آمیز است و آقای یونسی در جهت راضی کردن یهود این حرف ها را می زنند، زیرا یهودی ها خوششان می آید که به پیامبر(ص) و اهل بیت توهین شود. این انحراف های اعتقادی است که از آن برای اهداف سیاسی استفاده می کنیم. ما شیعه هستیم و در مکتب شیعه، هدف وسیله را توجیه نمی کند، بنابراین نباید برای راضی کردن گروه منحرف با باورهای اعتقادی بازی کنیم و آقایان جسارت کنند.

وی با بیان اینکه به نظر من آقای یونسی به صورت مستقل کاری را انجام نمی دهد و فقط مجری تفکرات افراد است، اظهار داشت: همانطور که وقتی مردم نسبت به اقدامات مهاجرانی در دوران تصدی وزارت ارشاد دولت خاتمی تحصن کردند، خاتمی گفت مهاجرانی کاره ای نیست و مجری سیاست های فرهنگی من است. بنابراین بعید می دانم این اظهارات خلاف نظر روحانی باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار