|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۵۳

زاهدی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از وزارتخانه های خارجه و علوم می خواهیم که پیگیر تعلیق دانشجویان ایرانی در نروژ باشند و مشکلات آنها سریعا برطرف شود.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، درخصوص تعلیق ۶۴ دانشجوی ایرانی از تحصیل در دانشگاه های نروژ، اظهار داشت: بارها مقام معظم رهبری اشاره داشتند که ما به آمریکایی ها و ایادی شان اطمینان نداریم.

وی با بیان اینکه امروز تنها بحثتحریم اقتصادی علیه کشورمان مطرح نیست، خاطرنشان کرد: امروز نوعی تحریم و آپارتاید علمی را در ابعاد مختلف می بینیم که یکی از آنها تعلیق تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: کشورهای غربی مقالات علمی و فرصت های علمی که اعضای هیئت علمی می توانند استفاده کنند و حتی برخی پایگاه های اطلاعاتی که محققان و پژوهشگران می بایست به آنها دسترسی داشته باشند تا از آنها برای فعالیت علمی انجام دهند، ما را تحریم کردند که این جای تاسف دارد.

زاهدی تصریح کرد: در دنیایی که دم از آزادی اطلاعات و آزادی افکار زده و تحت عنوان حقوق بشر از آن دفاع می شود، اینگونه اقدامات گستاخانه نوعی آپارتاید علمی است.

وی با تاکید بر اینکه تعلیق تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ را محکوم می کنیم، گفت: از وزارتخانه های خارجه و علوم می خواهیم که پیگیر تعلیق دانشجویان ایرانی در نروژ باشند و مشکلات آنها سریعا برطرف شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار