|
|
کدخبر: ۱۷۲۲۹۹

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای از طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی، به این سازمان اجازه دادند از نیروهای بازنشسته نظامی و امنیتی برای بازرسی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بندهای پایانی طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب بندی از این طرح به سازمان بازرسی اجازه دادند بر نظارت و بازرسی از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و شرکت ها از نیروهای بازنشسته، واجد شرایط و متخصص مراجع مذکور استفاده نمایند.

آیین نامه اجرایی این بند با پیشنهاد سازمان بازرسی به تصویب رئیس قوه قضائیه می رسد. این بند با ۱۴۸ رای موافق، ۱۹ رای مخالف، ۹ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش تعدادی از نمایندگان معتقد بودند که آیین نامه اجرایی این بند به دلیل داشتن بار مالی باید به تصویب دولت برسد اما قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی اظهار داشت: سیاست سازمان بازرسی بر جوان گرایی است مگر در مواقع اضطرار که نیاز به نیروهای باتجربه داشته باشیمکه در این صورت از نیروهای نظامی و انتظامی استفاده می کنیم.

وی با گلایه از مدیران اجرایی دستگاهها گفت: ما ۵۰۰ گزارش تخلف برای مدیران اجرایی فرستاده ایم که ۴۹۵ پرونده از این تعداد بایگانی شده است.

سراج تصریح کرد: مجلس بررسی کند که چرا ۴۹۵ پرونده سازمان بازرسی از تخلفات بایگانی شده است، بازرسی شونده نمی تواند برای بازرسی کننده آیین نامه اجرایی بنویسد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار