|
|
کدخبر: ۱۷۲۳۳۳

در جمع خبرنگاران /

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا از بعد پیروزی انقلاب اسلامی با ما درگیری داشته است، گفت: ما در برابر هر تعرض آمریکا دفاع کرده ایم و در دفاع، آمریکا را به خاک ذلت نشاندیم.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری تسنیم، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران صبح امروز چهارشنبه در حاشیه همایش ملی شناورهای تندرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مشخصه های اصلی شناورهای تندرو، تندرو بودن آن است، گفت: موضوع سرعت یکی از مبنایی ترین ویژگی های قایق های تندرو است و نقش اساسی دارد.

وی افزود: آمریکایی ها تا چند سال پیش بالاترین سرعتی که برای خود تصور کرده بودند، ۳۱ نات بوده و اکنون به دنبال افزایش سرعت تا ۵۰ به بالا هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی ها خودشان اذعان دارند که در آینده ممکن است مصداق جنگ سال ۶۶ و ۶۷ را پیش رو داشته باشند، اظهار داشت: آنها معتقدند که در منطقه تهدیدی علیه خودشان وجود دارد اما همه می دانند که منشأ تهدید، خود آمریکایی ها هستند. آنها معتقدند که در دو صحنه، درگیری دارند، یکی در صحنه دریا و دیگری در صحنه سایبری. آنها حتی جغرافیای خود را نیز صحنه خلیج فارس و دریای چین اعلام کرده اند.

دریادار فدوی تصریح کرد: در حال حاضر در نیروی دریایی سپاه هدف گذاری ما ۳ برابر سرعت قایق های تندروی آمریکایی هاست و نقشه راه آن نیز تنظیم شده است و اکنون که سرعت آنها ۳۱ نات است ما به سرعت ۶۰ نات دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال سرعت بالای ۸۰ نات در شناورهای تندرو هستیم، اظهار داشت: کسانی که با مبانی علمی این موضوع آشنا هستند می دانند که این عدد، عدد دیوانه کننده ای است و از هر موضوعی در دنیا سخت تر است که شما سرعت بالای ۸۰ نات داشته باشید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه البته شناورهای مسابقه ای در دنیا وجود دارند که سرعت آنها بالای ۸۰ نات است و ما هم از آن شناورها برخورداریم، تصریح کرد: اما اینکه یک شناور مجهز به انواع تسلیحات، سرعت بالای ۸۰ نات داشته باشد، این یک موضوع بسیار اساسی است.

دریادار فدوی در پاسخ به سوالی در خصوص توانمندی نیروی دریایی سپاه در عرصه های نظامی گفت: این سوال را باید از دشمنانمان بپرسید و آنها بهتر آگاهی دارند و می دانند که ما چقدر توانمندی داریم. دعواهای آمریکا از بعد سال ۵۷ با ما شروع شده است که وظیفه ما نیز دفاع بوده است و ما در این دفاع، آمریکا را به خاک ذلت نشاندیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار