|
|
کدخبر: ۱۷۲۳۷۸

با تصویب مجلس /

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس به یک فوریت طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان به یک فوریت طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها رای دادند.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان به عنوان طراح این طرح اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ هزار شهرداری، حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه می کنند اما کارکنان آن مشکلات بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه دولت کمتر از ۲ درصد به شهرداری ها کمک می کند، گفت: این طرح بار مالی ندارد چرا که شهرداری ها خودشان اعتبار مورد نیازشان را تامین می کنند.

وی افزود: وقتی سال ۸۸ قانون خدمات کشوری اجرا شد، شهرداری ها از قانون مستثنی شدند و کارکنان آن شامل نظام پرداخت هماهنگ نشدند لذا این طرح را به منظور ساماندهی به امور استخدامی و اداری کارکنان شهرداری ها، ارائه دادیم.

خسروی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی افراد ماهانه ۲۰ میلیون تومان حقوق می گیرند و پاداش آخر سال آنها به ۱۰۰ میلیون تومان هم می رسد اما از طرفی دیگر کارمندان و کارکنان شهرداری ها وضعیت خوبی ندارند و این طرح لازم است.

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا نیز در مخالفت با فوریت این طرح گفت: با وجود اینکه ضرورت دارد در مقررات اداری و استخدامی، بازنگری صورت دهیم اما بهتر است منتظر شویم تا وزارت کشور لایحه بدهد. همچنین فوریت برای این طرح ضرورت ندارد.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران نیز در موافقت با درخواست یک فوریت برای طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها اظهار داشت: باید هر چه زودتر به این مقررات رسیدگی شود تا ظلم هایی که به کارمندان شهرداری ها می شود، کاسته شود و فوریت از مصادیق صریح چنین مواردی است.

در پایان سخنان موافقان و مخالفان محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی برای ساعاتی، ریاست صحن علنی را برعهده داشت، یک فوریت این طرح را به رای وکلای ملت گذاشت و نمایندگان با ۱۱۸ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن به فوریتی شدن آن رای مثبت دادند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار